ontvangstbevestiging verhinderen

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
freakske_b
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 4 keer

Is er een manier om te voorkomen dat mijn Samsung SII bij een inkomend bericht de ontvangst van dat bericht bevestigd aan de verzender?
Terwijl ik zelf wel een ontvangstbevestiging wil wil krijgen wanneer ik zelf een bericht naar iemand anders stuur :-D

Ik zit bij Aldi Talk een MVNO die gebruik maakt van het netwerk van Base.
internet en TV: Proximus Flex Pack met FritBox 7590 Pro als modem/router, inclusief TV (beta OS van Fritz)
voip: OVH
GSM: Hey!Telecom 5€ voor onbeperkt bellen, smsen en 15gb
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer

Neen, het is volgens mij de operator die de bevestiging stuurt van zodra jouw GSM zegt dat het bericht is toegekomen. En als jouw gsm dat niet zou zeggen dan zou de operator het bericht blijven versturen naar jouw GSM.

Waarom zou je dat in godsnaam willen?
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

De zogenoemde "rapporten" waar nokia (dacht ik) mee begonnen is indertijd wordt inderdaad door de provider bevestigd ;) Wat niet wil zeggen dat dat effectief gelezen is. Ik vind het handig, ik heb ook als maximumduur voor men smsjes 24h. En dan krijg ik een bevestiging dat het mislukt is.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
freakske_b
Pro Member
Pro Member

Ik zie bij "berichtdetails" status "verzonden" staan, en bij ontvangstbevestiging "aangevraagd". Wil dat zeggen dat het (nog) niet is afgeleverd?
internet en TV: Proximus Flex Pack met FritBox 7590 Pro als modem/router, inclusief TV (beta OS van Fritz)
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Ontvangstbevestiging "aangevraagd" wil volgens mij zeggen dat het bericht zich nog op de server van de provider van de bestemmeling bevindt. Zijn GSM staat dus uit of in vliegtuigstand. Tenzij de provider niet meedoet met ontvangstberichten, maar dat zou me verbazen. Is dit geen standaard die ze verplicht moeten naleven?
freakske_b
Pro Member
Pro Member

Ondertussen staat bij ontvangstbevestiging "ontvangen <tijdstip>". Berichtgeheugen bij ontvanger was vol.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”