Spotify android app en external SD

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
Mortov Molotov
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 58 keer
Recent bedankt: 1 keer

Aan iedereen die zich hier al suf om gezocht heeft:

Met de release van een nieuwe versie van de android spotify app in het najaar van 2012, was het onmogelijk om muziek cache offline op te slaan op een externe SD. Als je dan vb. een android phone had met 1,4 GB aan intern geheugen, en speciaal een SD'tje van 16 Gb had gekocht, viel dit knap tegen.

Een truukje was om ergens een oudere versie van de android app te downloaden, en de SD-kaart als designated storage te selecteren, maar dit werkte niet altijd (app crashte, of na twee playlists te hebben gedownload, begon spotify de derde playlist doodleuk terug op de internal storage te zetten, etc...)

Sinds de meest recente release blijkt dit toch opgelost te zijn; download de nieuwste versie, en kies in instellingen van de app om enkel "extreme quality" cache offline te downloaden; hierna besluit de app automatisch om dan toch maar externe storage aan te spreken.

Een en ander staat gedetailleerd uitgelegd op onderstaande link:

http://forum.xda-developers.com/showthr ... ?t=1984322

Het heeft alvast gewerkt bij de smartphone van mijn vrouw!

Ik moet wel zeggen dat Spotify dringend iets aan zijn PR moet doen. Ten eerste: wie komt nu in godsnaam op het idee om voor velen een essentiële feature, zoals storage op een externe SD, zomaar te schrappen in een nieuwe release? En ten tweede, als je de golf van protest bekijkt op hun fora, snap ik niet dat een fix van die miskleun, zo onopgemerkt voorbij is gegaan!
Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend :wink:
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”