OVH: caller-id bij onnet gesprekken

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

Ik heb mijn nummer geporteerd naar OVH en gebruik dit ook als caller-id.
Het nummer dat ik van OVH gekregen heb, geef ik nooit door en beschouw het gewoon als een administratief nummer, zoals het lijnnummer dat je bij Belgacom internet krijgt.
Deze week heb ik echter gemerkt dat mijn OVH-nummer als callerid doorgegeven wordt als ik naar andere OVH-klanten bel. In de klantenportaal staat mijn geporteerd nummer als caller-id ingesteld en dat wordt ook getoond voor andere gesprekken.
Bij het overzicht van gemaakte oproepen staan deze gesprekken ook anders vermeld: 'international OVH voip' ipv 'national Belgium'

Weet iemand een truc om toch het geporteerde nummer te laten weergeven? Het is nogal stom om speciaal Betamax te moeten gebruiken om naar OVH-klanten te bellen, maar het is wel een work-around.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Misschien best eens melden aan OVH zelf?
Normaliter reageert OVH toch nogal snel op een technisch probleem.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

ik heb alvast een support ticket aangemaakt.
Ik zal het antwoord hier posten.

Ik heb vandaag antwoord gekregen, helaas is het een standaard antwoord. Ik heb nog eens geantwoord met de concrete situatie uit te leggen. De laatste tijd is de kwaliteit van Freevoipdeal echter prima,dus heb ik de dialing rules maar terug ingesteld om altijd FVP te gebruiken.

Hieronder het antwoord van OVH:

> Hello,
>
> Sorry for this late answer.
>
> You should configure this on your Manager V3 > Telephony > Line > Call Management > Showed number.
>
> Thank you for choosing OVH,
> I remain at your disposal for any additional questions.
>
> Cordially,
> Nicolas, OVH Support.
>
>
> > Hello,
> >
> > I have configured my line that my ported number 00323369xxxx is displayed as caller id.
> > This works well, unless when I make a call to other OVH clients. In these cases, the number that was assigned by OVH (00323386xxxx) is displayed.
> > Is there a possibility that it always shows my ported number?
> >
> > Thanks in advance

update:
nieuw antwoord gehad. Ik heb de naam van de lijn reeds aangepast, testen zal voor morgen zijn.

Antwoord van OVH:
Hello,

Get connect with Telephony Manager, select the line and click on the icon that reprensent a sheet of paper with a pen on it ( https://www.ovh.com/managerv3/images/ic ... l/edit.gif )

You can edit the name of the line which is displayed throught other OVH lines.

update: het werkt :beerchug:
Laatst gewijzigd door Goztow 14 apr 2013, 20:01, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: gelieve niet te dubbel posten!
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”