nieuwe monitor kopen,

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer

Ok, hier ben ik weer :-D

Wil een nieuw scherm kopen voor mijn pc.Gamen doe ik er zo goed als niet op, en als het al een spelletje is, dan is het geen hoogstaande grafische topper maar Football manager :lol: Ik zou willen gaan voor een 24 inch maar nu lees ik overal dat de modernste en beste schermen zijn uitgerust met IPS .... maar dit is voor de kijkhoek enz zeker, Dus niet echt iets dat ik nodig heb? Het enige waar ik de pc voor gebruik is internetten, googlen, forum's lezen e.d. .... dus echt niet veel gamen .... Welke kunnen jullie aanraden voor mij? Budged is +-250€, en vereiste is uiteraard het mooiste beeld verkrijgen, LED technologie en een mooie standaard is leuk meegenomen maar hoeft niet .... de Dell UltraSharp U2412M is dan wat overkill voor mij, niet?
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Met Samsung kan je niet misdoen. Ik heb net een 23.6 inch van hen gekocht voor 170 euro.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member

Maar als ik de revieuws erop naga dan wijst iedereen naar de Dell UltraSharp U2412M .... is dat dan ook voor mij van toepassing of ga ik geen verschil merken met de samsung sync ....
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 282 keer

in de eerste de beste mediamarkt staan tientallen schermen naast mekaar opgesteld! Kijk en vergelijk...
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Goztow
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Dell heeft ook een goeie reputatie qua schermen. Uiteindelijk ga je voor jou noden met een budget tussen 150 en 200 euro gewoon voldoende hebben.

fiestaboyke
Premium Member
Premium Member

Ja, staan deze allemaal op dezelfde (indien mogelijk uiteraard) resolutie of is het zoals met de tv's ? De goedkopere op een lage resolutie zetten en daarnaast een duurdere op zijn max resplutie ... En san heb ik het nog niet over de warmte van de kleuren ...

Goztow
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Een resolutie van 1920 x 1080 (16:9-formaat, geen 16:10) moet je best wel hebben, respons time van 5 seconden of lager, LED-scherm. Warmte en zo kan je meestal instellen, maar daarvoor ga je best eens kijken in een winkel. Dit gezegd zijnde, net als voor TV's stellen de meeste winkels de durdere schermen gewoon beter in, zodat ze ook veel beter lijken.
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member

dat bedoel ik idd Goztow, dat de mensen in de winkel het wel zo allemaal instellen dat het verschil enorm is, terwijl dit echter niet zo is als het scherm goed zou zijn afgesteld. Maar zal sebiet als de voetbal gedaan is eens snel naar de Mediamarkt gaan om eens te kijken :wink:
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

Ik zweer bij Samsung voor men externe monitoren tegenwoordig, altijd al content van geweest :)
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer
Te Koop forum

Ik heb zo 2 monitors van medion 23 inch LED gekocht en ben er aardig tevreden over. Ik ben ook een fervent gamer, maar voor 139 euro per stuk vond ik dit wel een mooie topper :)
edit: momenteel staat er in mijn lokale Aldi nog een stuk of 4, of dit elders het geval is weet ik niet

je hebt alle aansluitingen, DVI, HDMI, VGA, audio in en out, en ze zijn zeer dun. Ik overweeg zelfs om een derde te kopen :D
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Ik ga u geen scherm aanraden, lijkt mij beter dat je naar een winkel gaat waar ze uitgestald staan en dat je eentje koopt naar eigen smaak/gevoel daar dit voor iedereen verschillend is. Ikzelf ben ook fan van Samsung zijn schermen. Maar als uw eisen niet zo hoog liggen kan je ruim onder de 250€ gaan, of voor rond de 250€ een 27" nemen.
De dell die u aanhaalt is op het eerste zicht een 16:10 monitor en tevens een goede monitor (wordt op mijn werk gebruikt). Ik dacht zelfs dat deze draaibaar was zodat je dat scherm zelfs in portret kan zetten.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member

Die kan idd gedraaid worden om in portret te presenteren ... 27 inch is te groot voor op mijn bureau, dan kan hij niet meer in mijn ikea bureau'tje :lol:

EDIT:
Net terug van mediamarkt en moet zeggen, dat ik er niets gevonden heb naar mijn zin .... groot aanbod qua schermen is er precies ook niet ... hoogstens 14 schermen en dan nog verdeeld over 3 schabben die boven elkaar staan en waar je dus de kijkhoek niet kan vergelijken met de andere ... en dan nog enkele waar gewoon geen prijskaartje of info aanhong .... nee ben echt teleurgesteld .... Net hetzelfde verhaaltje bij Vanden borre .... 4 schabben met op elk schap 3 monitors .... Al moet ik wel zeggen dat ik daar 1tje heb gezien die me wel aanstond, nl de ACER G276HLABID ... alleen spijtig dat hij 27 inch was ...
Laatst gewijzigd door TiTanium 30 maa 2013, 18:55, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: dubbeltje samen gevoegd ;)
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
tonym
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Ik ben momenteel ook op zoek naar een nieuwe monitor.
Voornamelijk voor gebruik in grafische toepassingen.
Dus 23-24" HD-1080P met best mogelijke kleurweergave.

Alleen omwille van kleurcriteria zeker geen TN-paneel.
Ik zoek bij voorkeur vooral een IPS (ev. MVA) monitor:
http://www.pchardwarehelp.com/guides/s-ips-lcd-list.php

Ter info over de verschillende technologien:
http://www.pchardwarehelp.com/guides/lc ... -types.php
http://en.wikipedia.org/wiki/TFT_LCD
Jan007
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 16 keer

Plaats reactie

Terug naar “Hardware”