Een kennis van mij heeft sinds kort dezelfde NAS als ikzelf gekocht : een Readynas Ultra 2 van Netgear (
http://www.nascenter.be/product/132279/ ... u2000.html). Nu heb ik van hem de vraag gekregen welke backupsoftware hij het beste zou gebruiken om zijn pc's optimaal te backuppen naar de NAS. Het gaat in het totaal om 10 pc's (6 vaste pc's + 4 laptops), allemaal werkende met uiteenlopende Windowsversies (6 vaste pc's op windows Vista, 2 laptops op windows7, 2 laptops op windows8). Belangrijk is dat bepaalde mappen (vooral de "mijn documenten" en nog een 4-tal andere mappen) worden gebackupped naar de NAS. Bij voorkeur bij het opstarten van de PC s morgens ofwel dat dit s avonds word gedaan bij het verlaten van het kantoor (werknemers laten PC aan staan, deze doen de backup en gaan daarna zelf in power off).
Nu is het voor mij al een tijdje geleden dat ik daar zelf nog grondig heb naar gedaan. Daarom mijn vraag : welke raden jullie aan en vooral waarom

Betalende software mag zeker ook vermeld worden, freeware natuurlijk ook
Elke pc heeft inmiddels zijn eigen mapje gekregen op de NAS alsook een paar publieke mappen voor zaken waar iedereen mee werkt. Later zou er een rsync gebeuren elke nacht met eenzelfde NAS die bij die kennis thuis staat (wireless overdracht, bedrijf staat aan de overkant van de straat).