Linksys Router achter Telenet Router: geen remote mogelijk

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
sosict
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 maa 2013, 11:28

Ik hoop dat hier iemand het licht kan laten schijnen voor mij.
Ik heb al veel gezocht en gelezen en geprobeerd maar ik geraak er niet door.

De bedoeling is dat ik op afstand een onderdeel van de domotica kan benaderen.
Dit apparaat zit op ip 192.168.1.101 (range linksys router)
En werkt via poort 2301

Even toelichten wat er al gebeurd is:

Instellingen telenet router:

Onder geavanceerde instellingen
Firewall:
Dmz het ip-adres 192.168.0.247 ingesteld.
Blokkeer gefragmenteerde IP pakketten Actief
Firewall bescherming Actief
UPnP Actief

Port Forewarding:
192.168.0. 247 poort 2300 tot 2305 TCP UDP BEIDE Actief (al is dit niet nodig volgens mij door DMZ) (ook zonder dit geen resultaat)


Instellingen Linkys E4200 router (ip router is 192.168.1.1):
Type internetverbinding: Vast IP-adres ingesteld 192.168.0.247 met als subnet 255.255.255.0 en als gateway 192.168.0.1
DHCP range linksys is 192.168.1.155 tot 192.168.1.204.
Portforwarding gedaan van poort 2300 tot 2302 naar ip 192.168.1.101 met beide als protocol.
Verder geen echte aanpassingen gedaan.

Als ik van buitenhuis ping op m'n ip van telenet 84.XXX.X.XX dan gaat alles verloren
Als ik thuis ping op dit ip gaat er niets verloren.


Ik hoop dat het zowat duidelijk is en jullie me kunnen helpen.

Alvast bedankt om te lezen.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Is het mogelijk om ons wat screenshotjes te sturen van de linksys configuratiepagina's en van de mijn telenet pagina's? Vooral het port forward gedeelte is interessant voor ons.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

PING'en heeft dan ook niets te maken met specifieke poorten die je forward !

Ik begrijp ook niet als je applicatie poort 2301 gebruikt waarom je dan zelfs verschillende grotere ranges forward op je beide routers.
sosict
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 maa 2013, 11:28

In bijlage de screenshots.

Ivm de ranges forwarden.
Eerst had ik alleen 2301 geforwarded.
Maar als je hopeloos wordt probeer je ook eens iets anders.

Het pingen heeft inderdaad iets met de router te maken vermoed ik.
Aangezien ik thuis kan pingen en buitenhuis zelfs niet kan pingen op m'n telenet ip.

Want als het goed is gaat hij via de dmz van telenet naar de router maar krijgt hij geen gehoor.
Vermoed ik.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Bijlagen
screenshots.pdf
(255.74 KiB) 103 keer gedownload
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

sosict schreef:Aangezien ik thuis kan pingen en buitenhuis zelfs niet kan pingen op m'n telenet ip.
Nogmaals... pingen heeft hier NIETS mee te maken ! Of pingen nu wel of niet werkt zegt niets over je port forward (die kan prima werken ook al mislukt je ping).

Je bent een brief met de post aan het versturen om te kijken waarom je telefoon niet werkt... om een analogie te geven.

De vraag is dus... werkt je applicatie (en vergeet die ping).
sosict
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 maa 2013, 11:28

De applicatie werkt perfect als ik van thuis uit probeer via de wifi en als adres 192.168.1.101 ingeef op 2301.

Maar als ik buitenhuis probeer via een wifi of 3g netwerk dan kom ik er niet in.

Niet via het telenet ip adres of via m'n xxxx.no-ip.org
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Op die manier is er ook geen routing of port forwarding nodig.

Post eens je TCP/IP settings van je domotica apparaat (heb je daar wel een default gateway en subnet ingegeven ?).
sosict
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 maa 2013, 11:28

IP v4 Address: 192.168.1.101
IP v6 Address: ::
Subnet Mask: 255.255.255.0
Default Gateway: 192.168.1.1
Primary DNS: 192.168.1.1
Secondary DNS: 195.130.130.11
sosict
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 maa 2013, 11:28

als ik via die no-ip.org werk moet dan geen poorten forwarden?
en de rest van de instellingen moeten die bewaard blijven als het werkt?

Ik ga nu wel eens iets proberen, ik ga de module eens handmatig herstarten in de domotica kast.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

sosict schreef:als ik via die no-ip.org werk moet dan geen poorten forwarden?
Toch wel... no-ip.org is gewoon een dienst die een naam omzet naar een dynamisch IP-adres... maar verder doet het niets.
sosict schreef:en de rest van de instellingen moeten die bewaard blijven als het werkt?
Welke rest ?
sosict schreef:Ik ga nu wel eens iets proberen, ik ga de module eens handmatig herstarten in de domotica kast.
De instellingen van je domotica module lijken correct... herstarten zal dus normaal niets oplossen.

Je kan altijd eens proberen je domotica module rechtstreeks aan je TN router te hangen (wel de settings dan aanpassen), zo bespaar je de dubbele NAT die je nu hebt.
elkristo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 mei 2011, 08:13

zijn er nog toestellen aangesloten op de 192.168.1.1 range en hebben deze internet connectie?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Zijn PC is veronderstel ik ook aangesloten op de tweede router... en zit dus ook in 192.168.1.x
sosict
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 maa 2013, 11:28

Ben net thuis gekomen en heb de module eens handmatig (van de stroom gehaald) en herstart en het werkt nu met
de no-ip link.

Bedankt voor het meedenken.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”