Beste,
Ik heb nu 1 inbound telefoonnnummer bij WeePee dat toekomt op mijn fritzbox.
Nu zou ik een 2de inbound telefoonnummer bij WeePee willen nemen.
Dan zou ik dus 2 tel nummers hebben bij WeePee.
Die moeten allebei toekomen op mijn Fritzbox. Op mijn FB zijn er 4 DECT toestellen aangemeld. Het is zo dat er DECTs gaan moeten reageren op tel nummer A, andere dan weer op tel nummer B, maar nooit geen één DECT op 2 nummers tegelijk mag reageren.
Kan ik dan best gewoon die telefoonnummer aanvragen op een totaal nieuw accountnummer bij WeePee (kan ik dat zomaar, een tweede accountnummer openen voor dezelfde particuliere gebruiker, controle op mailadres, adres en dergelijke?).
Want ik vermoed dat - als ik de 2de tel nummer bij WeePee aanvraag op hetzelfde account nummer - ik de FritzBox nietmeer zo kan configureren dat toestel A belt voor lijn A en toestel B voor lijn B?
Is het technische mogelijk dat mijn FritzBox aanmeld bij WeePee met 2 verschillende accounts tegelijkertijd? Geen IP check hierop ofzo?
Wat zouden jullie doen in mijn geval?
Thx!
2 inbound telefoonnummers op dezelfde FB bij WeePee
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 29 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
- Bedankt: 156 keer
Ik heb dezelfde situatie en het kan perfect.
Vraag bij weepee een nieuwe account. Je kan ze eventueel laten koppelen aan dezelfde pro-account om het belkrediet te delen.
In je fritzbox configureer je beide accounts en per toestel kan je ingeven op welke nummers gereageerd moet worden. Ik heb een reeks van 10 nummers bij weepee en met beetje inspiratie heb ik nog voor alle nummers een functie gevonden
Adres check gebeurt bij weepee niet, vandaar oa dat je geen noodnummers kan bellen.
Bij OVH gebeurt adrescheck wel en ze zijn daar heel strikt, een beetje te strikt en net daarom is het te omzeilen. Bij OVH heb ik daarom 2 afzonderlijke accounts en vraag ik best niet om ze te groeperen. Hun adrescheck bij nummerovergave is dan ook weer te omzeilen omdat ze een code per post opsturen die je ook in de klantenportal kan vinden.
Vraag bij weepee een nieuwe account. Je kan ze eventueel laten koppelen aan dezelfde pro-account om het belkrediet te delen.
In je fritzbox configureer je beide accounts en per toestel kan je ingeven op welke nummers gereageerd moet worden. Ik heb een reeks van 10 nummers bij weepee en met beetje inspiratie heb ik nog voor alle nummers een functie gevonden

Adres check gebeurt bij weepee niet, vandaar oa dat je geen noodnummers kan bellen.
Bij OVH gebeurt adrescheck wel en ze zijn daar heel strikt, een beetje te strikt en net daarom is het te omzeilen. Bij OVH heb ik daarom 2 afzonderlijke accounts en vraag ik best niet om ze te groeperen. Hun adrescheck bij nummerovergave is dan ook weer te omzeilen omdat ze een code per post opsturen die je ook in de klantenportal kan vinden.