wie of wat is dit nummer 022440340

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
stefke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 20 keer

Ben gisteren meer dan 10 maal lastig gevallen door dit nummer :bang: , is zogenaamd een enquête, maar ze blijven u wel bellen als je niet antwoorden wil geven. Het is echt irritant alle uren minstens gaat de telefoon. Op internet vindt je wel nog klachten over dit nummer, ook blijkbaar in het buitenland. Is dit een binnenlands nummer of toch een buitenlands nummer

Weet iemand wie hier achter zit, en hoe we dit kunnen doen stoppen? Wij hebben een privaat nummer dus normaal gezien kunnen er geen firma's aan ons nummer komen dus ook hier lijkt dit nummer niet te vertrouwen. Ze laten ook geen boodschap of iets achter als het antwoordapparaat op neemt.

Ben ik de enige die hier last van heeft gehad of zijn er nog mensen die door dit nummer zijn lastig gevallen.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Dat is allicht het nummer van een Telenet klant.

Afbeelding
Bron: Common Reference Database Centre for Number Portability.
stefke schreef:en hoe we dit kunnen doen stoppen?
Het makkelijkste om dit te stoppen lijkt me om een "mini-PBX" te gebruiken om zulke oproepen naar de prullenbak te verwijzen.
Nu en in de toekomst.

Ik denk dat bv een Fritz!Box dit kan. Philippe zal je hier meer kunnen over vertellen wat precies mogelijk is.

Afhankelijk van je provider kan dit ook softwarematig.
Onderstaand een screenshot van de OVH webinterface waar men zulke zaken kan instellen.
Anonieme oproepen en/of specifieke inkomende nummers kunnen rechtstreeks naar de prullenbak verwezen worden.
Ter illustratie heb ik het desbetreffende nummer eens op mijn "zwarte lijst" geplaatst. :wink:

Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Dit nummer behoort heel waarschijnlijk toe aan het "Nationaal Instituut voor Dataverzameling", een dochteronderneming van TNS Dimarso (http://nid.be). Als je op dat nummer googelt, vind je nog meer klachten over opdringerige enquêteurs ...

In een FritzBox (en andere PBX'en) kan je inderdaad nummers blacklisten.
Bij de meeste providers kan dit jammer genoeg niet voor individuele nummers ...

Eventueel eens NID opbellen en vragen dat ze stoppen om jou lastig te vallen: http://www.nid.be/Enqu%EAteurs/TELNDLS.htm#106
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Je kan dat nummer gewoon terugbellen hoor, krijg je uitleg over wie of wat het is.
Wees blij: deze mensen bellen niet anoniem.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”