Beste,
zoals de titel het al laat vermoeden:
ik heb een Sagem F@st 3464 modem/router en wens hiervan de router functionaliteit uit te schakelen (info is hiervoor ruim voorhanden te vinden) en de linksys WRT54G zijn werk laten doen als modem en bovenal de wifi modus heirvan heb ik nodig.
De Sagem heeft ook wel wifi, maar staat in de kelder en op het glv heb ik al geen connectivity meer met de wifi modus van de sagem.
Zoals hierboven reeds gemeld, de sagem 'bridgen' dat lukt, maar op één of ander reden lukt het niet om internet te hebben op de linksys. Ik kan wel een netwerk configureren,dus ik zie wel de pc's, maar op geen enkel van die peecee's heb ik internet. Iets zit er fout in de linksys wrtg51g maar ik heb begot geen idee wat.
Kan iemand me op weg helpen?
Dank bij voorbaat voor de reacties!
Sagem F@st 3464 als modem en Linksys WRT54G als modem
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Gezien zowel de BBox2 als de WRT54G fabrieksmatig hetzelfde IP hebben (192.168.1.1) riskeer je een IP conflict. Ik zou als volgt te werk gaan:
- Doe eerst een factory reset van de BBox2, zodat je zeker bent dat je geen onnodige instellingen hebt verpruts. In default toestand ondersteunt de BBox2 reeds PPPoE passtrough.
- Sluit een PC aan op de Linksys en open de web interface (192.168.1.1, paswoord "admin"
- Ga naar Setup > Internet Setup, en kies voor PPPoE
- vul hier jouw Belgacom internet logon gegevens in
- Ga dan naar Network setup (Netwerkinstellingen) en wijzig het IP van 192.168.1.1 naar (bijvoorbeeld) 192.168.2.1). De DHCP range van je intern netwerk zal dan starten vanaf 192.168.2.100 ...
- Save Settings
- Als alles goed werkt, kan je in de BBox2 eventueel de PPPoE sessie uitzetten (je BBox2 krijgt dan niet onnodig nog een publiek IP)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Je zou gelijk kunnen hebben, dat bij Scarlet geen 2 PPPoE's mogelijk zijn.
Dan moet je inderdaad de PPPoE op de Sagem eerst uitzetten (mijn laatste punt).
Dan moet je inderdaad de PPPoE op de Sagem eerst uitzetten (mijn laatste punt).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.