All-in-One printer

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

Hallo,

Na 3 jaar heeft onze printer het begeven en dus moet er een nieuwe gekocht worden, want hij is moeilijk te herstellen (Motor kapot). We hadden een Canon MP620. Over het algemeen was ik tevreden van dit apparaat enkel is het te snel kapot gegaan en print hij het laatste jaar geen kleur meer.

Ik overweeg terug om een Canon te kopen, maar misschien kunnen jullie beter advies geven.

Verplichte functionaliteit
  • Printen, scannen en kopiëren
  • Ethernetpoort (geen Wifi) om af te drukken vanaf iedere computer
  • Rechtstreeks scannen als pdf naar een usb-stick
  • Ondersteuning Windows 7/8
Optionele functionaliteit
  • Ondersteuning Mac en/of Linux
  • Automatisch recto-verso afdrukken
  • Scan verzenden naar computer uit netwerk
  • Gescheiden inktpatronen (maw: geel, blauw, rood)
  • Inktpatronen zonder chip
    In meer detail: de inktpatronen van onze vorige printer hadden een chip, maar de kleurafdruk werkte niet meer (verstropt?). Echter de print dacht dat hij wel kleuren gebruikte en wou niet meer printen wanneer hij dacht dat de kleurenpatronen leeg zijn. Deze moesten dan verplicht vervangen worden, terwijl ze in de praktijk nog helemaal vol zaten. Maw: er is wel wat geld verloren gegaan een nieuwe kleurenpatronen terwijl het niet nodig was. Ik gebruik ook regelmatig niet-officiële inktpatronen en zonder chip is dat eenvoudiger.
Zoals steeds: liefst niet te duur in aankoop en ook niet in inktpatronen. Dus lijkt mij een inkjet nog steeds de beste keuze (kosten een laserprinter per pagina niet veel meer?).

Ik zou dit weekend de nieuwe printer gaan kopen, omdat het redelijk dringend is. Het zou dus om een aankoop moeten gaan in een fysieke winkel of eentje die redelijk snel levert.

Graag wat ervaringen/tips.
Laatst gewijzigd door driesve 14 feb 2013, 19:31, in totaal 1 gewijzigd.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 450 keer

Via http://www.printershop.be/keuzehulp kan je al je keuzes ingeven en zo een goed model opsnorren. Eventueel ergens anders aankopen in een winkel.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 771 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

Kyocera C2126MFP. Wij hebben de 5550i op kantoor (4 stuks) en die zijn aanzienlijk goedkoper in verbruik dan de HP rommel.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

Tim.Bracquez schreef:Via http://www.printershop.be/keuzehulp kan je al je keuzes ingeven en zo een goed model opsnorren. Eventueel ergens anders aankopen in een winkel.
Bedankt, ik vind daar binnen mijn prijscategorie bijna enkel de Canon MX515. Met uitzondering van de inktpatronen lijkt deze ook nog in orde. Ik ben voornamelijk op zoek naar ervaringen.
selder schreef:Kyocera C2126MFP. Wij hebben de 5550i op kantoor (4 stuks) en die zijn aanzienlijk goedkoper in verbruik dan de HP rommel.
Nog nooit gehoord van dat merk. Waar koop je zoiets fysiek want via internet vind ik niet zoveel en hoe zit het met inktpatronen?
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

HP C5180, schitterende printer om zelf te hervullen met aangepaste patronen.
Echter vind in de software wel wat te gebrekkig om echt een volwaardige netwerk all-in one te noemen die meerdere computers goed ondersteunt.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”