Na 3 jaar heeft onze printer het begeven en dus moet er een nieuwe gekocht worden, want hij is moeilijk te herstellen (Motor kapot). We hadden een Canon MP620. Over het algemeen was ik tevreden van dit apparaat enkel is het te snel kapot gegaan en print hij het laatste jaar geen kleur meer.
Ik overweeg terug om een Canon te kopen, maar misschien kunnen jullie beter advies geven.
Verplichte functionaliteit
- Printen, scannen en kopiëren
- Ethernetpoort (geen Wifi) om af te drukken vanaf iedere computer
- Rechtstreeks scannen als pdf naar een usb-stick
- Ondersteuning Windows 7/8
- Ondersteuning Mac en/of Linux
- Automatisch recto-verso afdrukken
- Scan verzenden naar computer uit netwerk
- Gescheiden inktpatronen (maw: geel, blauw, rood)
- Inktpatronen zonder chip
In meer detail: de inktpatronen van onze vorige printer hadden een chip, maar de kleurafdruk werkte niet meer (verstropt?). Echter de print dacht dat hij wel kleuren gebruikte en wou niet meer printen wanneer hij dacht dat de kleurenpatronen leeg zijn. Deze moesten dan verplicht vervangen worden, terwijl ze in de praktijk nog helemaal vol zaten. Maw: er is wel wat geld verloren gegaan een nieuwe kleurenpatronen terwijl het niet nodig was. Ik gebruik ook regelmatig niet-officiële inktpatronen en zonder chip is dat eenvoudiger.
Ik zou dit weekend de nieuwe printer gaan kopen, omdat het redelijk dringend is. Het zou dus om een aankoop moeten gaan in een fysieke winkel of eentje die redelijk snel levert.
Graag wat ervaringen/tips.