Ik heb een beetje zitten zoeken, maar niet echt mijn antwoord gevonden, daarom deze vraag.
Mijn excuses alvast moest ik niet goed genoeg gezocht hebben.

De SAGEM staat in de garage, vandaar vertrekt er naar iedere kamer in het huis 1 UTP kabel, zo voorzien bij de bouw. Met het idee van, ook al heb ik meerdere netwerkpunten nodig dan per kamer, er bestaan dan zaken zoals switches of hubs.
Echter levert dit nu een probleem op met Belgacom TV.
In de woonkamer is er 1 UTP kabel die verbonden is met een TV poort van de SAGEM aangezien dit nodig is om Belgacom TV te kunnen bekijken, echter op deze kabel zit er blijbkaar geen internet signaal. Ik kan dus geen mediaspeler, spelconsole, . . . aansluiten op die kabel.
Ik weet dat er verschillende oplossingen zouden zijn:
- draadloos, echter ik detecteer minstens 10 wifi signalen in mijn huis, dus ook al met de kanalen aan te passen, de signalen verzwakken heel snel, dus niet genoeg doorvoer voor HD files van mijn NAS naar mediaspeler.
- devolo (via elektriciteitsnetwerk), nooit geprobeerd, maar ik lees ook heel wisselvallige commentaren hierover op internet voor streaming
- nieuw kabel leggen, met alle kapwerken vandien -> ten allen prijze te vermijden
Dus mijn ideale oplossing zou zijn dat ik toch over die 1 UTP kabel zowel Belgacom TV kan krijgen als Internet. Hebben jullie een idee hoe ik dit kan doen?
Mijn volledige setup:
__telefoon lijn_____SAGEM, PPOE af, WIFI af_______utp____CISCO router, eigen PPOE, eigen WIFI______utp_____Synology NAS + upt naar iedere kamer
__telefoon lijn_____SAGEM, PPOE af, WIFI af_______utp____Belgacom TV
__telefoon lijn_____SAGEM, PPOE af, WIFI af_______utp____Fritzbox, VOIP, eigen PPOE, WIFI af___________DECT tel
Via WIFI - mediaspeler + spelconsole -> data vanaf NAS - te traag voor video streaming.
Indien nog vragen ter verduidelijking, laat me iets weten! En alvast bedankt voor de hulp!