Lenovo/Thinkpad e520 interne microfoon

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Iemand in de vriendenkring heeft een Lenovo e520 laptop maar de interne microfoon lijkt niet te werken.

Ondertussen heb ik reeds de nieuwste drivers geinstalleerd (OS is Windows 7 Professional) maar geen oplossing. Het rare is dat wanneer je met je vinger tikt op de microfoon naast de webcam je de volume indicatie even ziet bewegen... het lijkt dus alsof hij wel werkt maar gewoon enorm stil is (gewoon er op 1cm voor spreken doet echter niets aan de volume indicatie).

Ik heb dit probleem al vaak gevonden op internet... maar geen oplossing :-( Is er per ongeluk iemand die zo'n laptop ook heeft... of een tip heeft ?
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 26 keer

Yip, ik vermoed wat en hoe.

Click rechts op het geluidsicoontje en klik op Opname Apparaten.

Kies daar de interne microfoon en zet hem als standaard.

Dat zou het moeten oplossen. Zelfde gehad met laptop van het werk :)
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Voor zover ik me herinner stond daar maar één microfoon... namelijk de "Conexant" (naam van de driver blijkbaar). Het is daar namelijk ook dat ik die volume indicatie zie.

Ondertussen heb ik wel ergens gelezen dat je in de BIOS de microfoon zou kunnen in/uitschakelen... maar dan zou ik verwachten dat Windows hem hardwarematig ook niet kan vinden.

Weer een aantal dingen te controleren de volgende keer dus...
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”