Android : wat na upgrade

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Gesloten
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

Wat is in feite de gemakkelijkste manier om na een upgrade alles terug te zetten zoals ervoor...

apps, instellingen, configuratie, ...
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Wat bedoel je met een upgrade? Nieuwe rom? Want als de mijne een upgrade doe, checkt die al mijn apps en werken die er achter terug.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

Normaal gezien synct je gmail account toch gewoon alles ? (contacten/apps/agenda enz.)
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer

Ik heb altijd een TitaniumBackup (root access nodig!) en Nandroid backup achter de hand als er iets mis gaat bij een upgrade.
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 647 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

Na twee updates op mijn tablet nog niets moeten doen, alles blijft gewoon werken.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

inderdaad ROM upgrade...probleem is dat ik enkele niet zo 'officiële' apps (lees gehackte pinball arcade) heb draaien..en heb geen zin om deze telkens opnieuw te instaleren en alle flipperkasten te downloaden..
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

tja, en dat kom je dan hier vragen ?
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 104 keer
Te Koop forum

piracy is altijd een tradeoff tijd vs geld.

Als je er geen tijd in wilt steken ga je er geld in moeten steken.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

Bij een standaard upgrade blijft normaal alles behouden. Als je fabrikant een update "pusht", dan blijft alles behouden, tenzij er iets fout gaat.
iceke schreef:Normaal gezien synct je gmail account toch gewoon alles ? (contacten/apps/agenda enz.)
Alles wordt gesynchroniseerd, maar apps worden niets automatisch terug geïnstalleerd. Je kunt wel een lijst krijgen van de "vorige geïnstalleerde" apps.
Tim H. schreef:probleem is dat ik enkele niet zo 'officiële' apps (lees gehackte pinball arcade) heb draaien..en heb geen zin om deze telkens opnieuw te instaleren en alle flipperkasten te downloaden..
Koop gewoon applicaties. Wellicht heeft er een ontwikkelaar veel tijd ingestoken en de prijzen van de meeste apps zijn meer dan correct. Los daarvan: vermoedelijk staan de flipperkasten op je SD-kaart. Ze blijven onaangeroerd na een update dus zolang de applicatie ze nog kan vinden is er geen probleem.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 53 keer

Eens met bovenstaande reacties. Koop gewoon je "Pinball". Kost je toch geen arm? En anders gebruik je één van de 100 gratis alternatieven?
Lijkt me ook tegen de regels dat andere UB'ers je hiermee gaan helpen. :| Wat mij betreft mag hier zelfs een slotje op!

[Slotje] Het is inderdaad tegen onze Forumregels om gebruik van illegale software te promoten
Gesloten

Terug naar “Hardware”