Fritz!Dect 200 - alternatieven?

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
Goofie
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Eventjes onder VOIP-gepost, omwille van de verwantschap met de Fritz!Box 7390 ... :-D
Ik vond wat info terug over de Fritz!Dect 200 http://www.avm.de/de/News/artikel/2012/ ... _200E.html, een soort slimme schakelaar die je kan combineren met je FritzBox om apparaten in en uit te schakelen...

Zijn er forumleden die er al iets meer van weten - of er al eentje hebben? Zijn er alternatieven in de domaticawereld die ook gebruik maken van het zelfde DECT-protocol. Ik denk aan inbouwtoepassingen naar analogie met de X10-devices van Marmitek...
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Ik ben ook aan het overwegen me er eentje aan te kopen. De reviews op Amazon e.d. zijn over het algemeen positief. :-)

Buiten de vele features op de Fritz!Box zelf kan je ook de Fritz!Fon handsets gebruiken als afstandsbediening voor de schakeldoos.
Ook de metingen die het kan doen zijn accuraat:
Ein Vergleich mit dem ELV Energy Master Energiekostenmessgerät bestätigt dass die Messwerte der DECT 200 sehr genau sind.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3747 keer
Recent bedankt: 13 keer
Provider

Ik heb zo'n DECT200 in samenwerking met de FritzBox 7390 OS 05.50
Het is in feite een "intelligent" stopcontact, die met de FritzBox verbonden is via DECT technologie.

- Het is een schakelaar die je kan aan/uit zetten op tijd (per dag, per week, of zelfs volgens zons opgang en -ondergang).
- Je kan het manueel aan/uit zetten via de telefoon, via de Fritz'App, via de web interface, en zelfs op afstand via MyFritz.
- Buiten het schakelen wordt ook nog continue de spanning en stroomafname gemeten op het stopcontact.
- Na 24uur wordt een berekening gemaakt van het stroomverbruik (Kwh, EUR, CO2 uitstoot)
- je kan een push mail programmeren die je de resultaten + grafiek e-mailt (vb om de 24 uur, of bij iedere aan/uit wissel)

Hieronder een voorbeeld van zo'n grafiekje: stopcontact is mijn TV kast
  • - je ziet het verbruik wanneer de TV aanstaat.
    - je ziet het sluimervebruik van de TV kast (TV in standby, stereo, digicorder, VCR, DVD player, switch) wanneer TV uitstaat.
    - 's nacht gaat het automatisch uit tot 's morgens.
    - de piek om 5 uur is als ik 's nachts niet kan slapen en nog een halfuurtje zap :)
Bijlagen
DECT200.PNG
(42.75 KiB) 4 keer gedownload
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
limb
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

Philippe , je zegt "Je kan het manueel aan/uit zetten via de telefoon"

Hoe doe je dit?

Ik had de Fritz!dect 200 graag aan en uit gezet zoals ik dit doe met de wifi dmv #96*1* of #96*0* te bellen
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3747 keer
Recent bedankt: 13 keer
Provider

- Met een Fritz DECT telefoon is er een menupunt "Smart Home", met een schakelaar om de DECT 200 aan/uit te zetten.
- Met een smartphone en de "MyFRITZ!" app kan je dat zelfs vanop afstand doen.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”