Fritzbox 7360
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 81 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Hallo. Op Nederlandse tweedehandssites zijn er nogal veel Fritzbox 7360 te koop. Ik weet dat dat een afgeslankte versie is van de 7390 die door providers geleverd wordt. Kunnen we die in belgië ook gebruiken, eventueel na Rukerneltool?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3752 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Veel afgeslankt is die niet in vergelijking met de 7390:liegebeestig schreef:Ik weet dat dat een afgeslankte versie is van de 7390 die door providers geleverd wordt
- - heeft 2 Gigabit (1+2) en 2 * 10/100Mb (3+4) LAN poorten i.p.v. 4 Gigabit.
- heeft geen So bus (dus geen ISDN), maar dat is voor de meeste gebruikers geen belemmering.
- heeft één analoge uitgang (i.p.v. 2).
- voor de rest zie ik geen verschillen.
Ja, hoor. Je hebt er RuKT niet voor nodig.liegebeestig schreef:Kunnen we die in belgië ook gebruiken, eventueel na Rukerneltool?
- - Doe gewoon een factory reset, stel taal (EN), land (BE) en Annex (B) in, en reboot.
- Nu krijg je gewoon de Belgsiche provider dropdown, waar je kan kiezen (Belgacom VDSL, Belgacom VDSL + IPTV, enz ...).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 81 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Dank je! Ik dacht tot nu toe dat Analoog in België Annex A was? Maar zoals gezegd, ik ben toch geen belgacom klant. Enige jammere is dat ik wellicht 1 Gigabit poort moet opofferen omdat LAN1 voor de WAN poort gebruikt wordt.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3752 keer
- Recent bedankt: 10 keer
ADSL2: analoog = Annex A, ISDN = Annex B.
VDSL2: Annex B (zowel analoog als ISDN).
Maar als kabelgebruiker maakt dat natuurlijk niets uit. Je verliest dan wel één LAN poort (LAN1 = WAN).
Indien je méér dan één Gigabit poort nodig hebt, zal je een Gigabit switch moeten gebruiken op LAN2
VDSL2: Annex B (zowel analoog als ISDN).
Maar als kabelgebruiker maakt dat natuurlijk niets uit. Je verliest dan wel één LAN poort (LAN1 = WAN).
Indien je méér dan één Gigabit poort nodig hebt, zal je een Gigabit switch moeten gebruiken op LAN2
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.