Breedbandproviders misleiden consument

Nieuws omtrent telecommunicatie
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

In Europa is het verschil tussen de geadverteerde en feitelijke breedbandsnelheid te hoog. De FTTH Council, die pleit voor glasvezel naar elke deur, wil meer duidelijkheid voor de consument.

In een opiniestuk laakt de FTTH (Fibre to the Home) Council het gebrek aan duidelijke informatie over de werkelijke snelheid van breedbandverbindingen. Providers adverteren hun producten vaak met maximale snelheden die in de praktijk echter niet gehaald worden.

Bron: http://datanews.knack.be/ict/nieuws/ftt ... 460067.htm
tonym
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Een oud zeer; overigens even oud als breedband zelf.

Zou dus al lang door de providers beter gecommuniceerd moeten worden.
Bij eenvoudige adresopgave kan elke ISP nochtans een vrij goede indicatie geven.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

tja, tot wanneer het gaat over klanten met slechte binnenbekabeling... daar hebben ze dan weer geen vat op.
de koe zegt boe
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 264 keer

Probleem is ook hoe je dat meet?
Zit je op Wifi? Zijn er andere mensen op het netwerk aan het downloaden? Hoe laat is het? ......

Ik haal tegenwoordig altijd mijn snelheden met Fibernet. Maar moest ik FibernetXL hebben, gaan metingen zeggen dat ik mijn snelheid niet haal, want mijn wifi gaat maar tot 80Mbps, op mijn kamer.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Inderdaad een oud zeer maar deze quote vond ik toch interessant;
Pas dit jaar wil Belgacom nieuwe verkavelingen gaan uitrusten met glasvezel tot in de woonkamer. Vooralsnog is maar een klein aantal abonnees aangesloten op een glasvezelkabel. Voor Belgacom zou het over minder dan 6.000 huishoudens gaan.
konda
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Wil zelf het grachtje graven als belgacom fiber wil komen leggen.
ben dat 25/2 profiel beetje beu, zeker die 2
Spitfire698
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

dat ze bv bij belgacom eerst eens beginnen met de maximale snelheden waarlijk te adverteren.

kan dat het al verandert is maar vroeger kon je bij belgacom bv abonnement krijgen van 25mbps download maar als je geen belgacomtv had kreeg je geen vdsl of adsl2 dus was je theoretischemaximum snelheid dus nooit 25mbps.

zou kunnen dat ze nu al standaard vdsl uitrollen aan iedereen maar indien niet zou dit toch de eerste stap zijn.

dat je zelf moet opzoeken wat je effectieve maximum is kan ik nog enigzins begrijpen. en mensen die deze dingen niet opzoeken of testen zijn gewoon redelijk goedgelovig als er duidelijk staat theoretische maximum.

maar een theoretische maximumsnelheid opgeven die enkel haalbaar is in een bepaalde opstelling maar dei opstellingsvereiste niet vermelden is borderline vals adverteren dusjah. zou zo zeggen: free vdsl voor iedereen die dit niet wist en dus al jaren extra betaald voor sneller internet terwijl ze nooit sneller gaan dan mensen met een goedkoper abbonement...
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”