Op Medion aldi laptop win8 plaatsen

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Graag uw advies:

heb een MD98330 aldi laptop op win7
http://www.aldi.medion.com/md98330/be_nl/?refPage=aldi

bedoeling :
win8 eropzetten en een bijkomende partitie D creeeren voor data .

vraagjes :

Hoe pak ik dit het best aan?
Hoe maak ik vanuit de C schijf 2 partities C en D?
Mijn recovery cd van Aldi moet blijven werken, zodat ik altijd terug naar aankoop toestand kan. Als ik niet aan die recovery partitie kom
zal dit zo zijn? Klopt deze bewering? Ook al splits ik de huidige C op?
Wat is de bedoeling van die 2 kleine partities, waarvoor dienen die? Ik zie ze niet in de verkenner.(oem en systeem)
zie bijlage huidige schijfindeling
Doc2.pdf
(144.24 KiB) 42 keer gedownload
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

OEM best niet verwijderen, hier staan meestal enkele bestanden van Medion zelf op die nodig kunnen zijn voor het her installeren van de oorspronkelijke installatie. De Data partitie ook niet deleten om dezelfde reden.
Tijdens de installatie van Windows vraagt hij waar je wil installeren, daar heb je dan een kleine schijfmanager waar je partities kan verwijderen en maken. Verwijder Systeem en C:, dan krijg je ongepartitioneerde ruimte, daar maak je 2 partities, een partitie voor Windows (zelf kiezen hoe groot) en nog een tweede die dan de d-schijf moet worden. Dan kies je de c-partitie die je aangemaakt hebt om daar Windows op te installeren, done. Windows maakt zelf de systeem partitie aan, deze dient naar het schijnt om de startprocedure te herstellen als de pc niet meer wil booten :)
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Mmmmmmmmh.....

Misschien eerst dit lezen

Ik weet echter niet of je gewoon een recovery install kunt terug plaatsen als je gaat stunten.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
Bedankt: 115 keer
Provider

Als ik op een schijf partities moet maken gebruik ik altijd Gparted, dat staat ook op Parted Magic, een linuxdistro waar nog veel meer programma's opstaan om een schijf te "behandelen". Als ik jou was gewoon de partities van de fabrikant laten staan en de rest partitioneren zoals je wil. Ik denk wel dat als je terug wil naar de fabrieksinstellingen, dat je dan alles terug moet partitioneren zoals het was om die recover uit te voeren.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3752 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

Waarom zou je ooit terug willen naar fabrieksinstellingen (XP, Vista, W7 ....) eens je op Windows 8 overgegaan bent?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

phillipe.... voor de garantie. Medion is niet zo vriendelijk meer als je originele windows weg is en schuift dingen heel snel af op een software probleem..... en ie heeft nog tot dit jaar september. Kan me daarom goed inbeelden dat ie z'n recovery terug wil zetten in dat geval.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Dettie
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 68 keer

mss simpelweg een andere hdd in de laptop stoppen? kost niet zoveel meer . is maar 1 schroefje lossen onderaan de laptop,
1 schroefje lossen om de hdd uit te schuiven ;)

zolang je zelf niks zegt tegen medion over hdd switch kunnen ze niks merken ;)
Gewoon zorgen dat oude er weer in steekt indien je de garantie service contacteerd

edit:

btw op mijn medion laptop krijg ik win8 niet goed aan de praat , loopt vast tijdens installatie windows 8, loopt vast bij opstarten .
Heb het al op gegeven na verschillende pogingen / herinstallatie / updates downloaden /toepassen

MD 98560 (p6630) http://www.medion.de/ms/aldi/md96850/be_nl/noflash.html
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”