hallo,
op mijn telenet zie ik het volgende staan:
Afhankelijk van je surfgedrag (tijdens drukke of minder drukke periodes) zul je tussen een verbruik van 250,00 GB en 1249,95 GB als grootverbruiker opgemerkt worden.
wil dat dan zeggen dat ik vanaf 250 GB naar smallband ga?
of vanaf dat ik meer dan 1249,95 GB gebruik?
of ga ik bij meer dan 1249,95 GB afgesloten worden?
ik vind dit vrij onduidelijk....
als ik op smallband ga,welke snelheden haal ik dan?
volgens telenet helpdesk bestaat er geen smallband meer voor deze producten...en kon ze evrder niet echt er info over geven....
iemand die er meer van weet?
Groetjes,
telenet fibernet XL
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
- Bedankt: 766 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Afhankelijk van je surfgedrag, dus.
Iirc, dat hangt onder andere af of je tijdens dag of nachttarief (hebben ze ook dus, telt maar voor de helft 's nachts) download, en of je op een kalme of drukke node zit.
De miserie aan die nieuwe regel is dat de transparantie naar de botten is, en ze willen ook nooit duidelijkheid scheppen wanneer je ernaar vraagt.
[
Post made via mobile device ]
Iirc, dat hangt onder andere af of je tijdens dag of nachttarief (hebben ze ook dus, telt maar voor de helft 's nachts) download, en of je op een kalme of drukke node zit.
De miserie aan die nieuwe regel is dat de transparantie naar de botten is, en ze willen ook nooit duidelijkheid scheppen wanneer je ernaar vraagt.
[

-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
en hoe kom ik te weten of ik op een drukke of rustige node zit?
Ik zit tegen antwerpen....
[Mod Edit] nutteloze fullquote van je eigen post weggelaten
Ik zit tegen antwerpen....
[Mod Edit] nutteloze fullquote van je eigen post weggelaten
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 57 keer
- Recent bedankt: 1 keer
hi,
Ik zit dus met hetzelfde. Ik ben van regio Rumst/Boom.
Als ik TN goed begrijp heb je 150GB tijdens de piek , dl je tijdens de daluren kan je tot 750 GB gaan.
Ik denk dat als je in de drukke periode over de 150GB gaat ben je sowieso een hoogverbruiker.
Spreek me tegen AUB als ik mis ben.
Ik overweeg ook de overschakeling naar TN maar de 150GB is me toch te weinig, anderzijds de XL shake is te duur in verhouding tot de extra snelheid die ik er bij krijg.
Tom
Ik zit dus met hetzelfde. Ik ben van regio Rumst/Boom.
Als ik TN goed begrijp heb je 150GB tijdens de piek , dl je tijdens de daluren kan je tot 750 GB gaan.
Ik denk dat als je in de drukke periode over de 150GB gaat ben je sowieso een hoogverbruiker.
Spreek me tegen AUB als ik mis ben.
Ik overweeg ook de overschakeling naar TN maar de 150GB is me toch te weinig, anderzijds de XL shake is te duur in verhouding tot de extra snelheid die ik er bij krijg.
Tom
- sirWard
- Erelid
- Twitter: sirWard
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
Het eerste cijfer is wat je zal kunnen downloaden als je louter tijdens de drukke uren internetverkeer hebt, zonder op smallband te belanden. Wanneer je louter tijdens de rustige periode ('s nachts enkele uurtjes) zou downloaden dan kan je tot het tweede cijfer gaan zonder op smallband te belanden.
De échte hoeveelheid data die je kan verbruiken zal tussen deze twee getallen liggen en verschillen naargelang op welke momenten tijdens de dag er dataverkeer op uw verbinding is en uiteraard ook hoeveel dit is. Ga je hier over, dan zal uw internetsnelheid aangepast worden naargelang de hoeveelheid verkeer op het netwerk van Telenet op dat moment. Des te drukker (lees: de drukke uren) des te trager uw verbinding. Commercieel gezien noemen ze het geen smallband dus daarom het antwoord van de helpdesk. In de praktijk ligt dit natuurlijk anders als je slechts een fractie van de volledige snelheid ter beschikking hebt wanneer je over een datalimiet bent gegaan..
De échte hoeveelheid data die je kan verbruiken zal tussen deze twee getallen liggen en verschillen naargelang op welke momenten tijdens de dag er dataverkeer op uw verbinding is en uiteraard ook hoeveel dit is. Ga je hier over, dan zal uw internetsnelheid aangepast worden naargelang de hoeveelheid verkeer op het netwerk van Telenet op dat moment. Des te drukker (lees: de drukke uren) des te trager uw verbinding. Commercieel gezien noemen ze het geen smallband dus daarom het antwoord van de helpdesk. In de praktijk ligt dit natuurlijk anders als je slechts een fractie van de volledige snelheid ter beschikking hebt wanneer je over een datalimiet bent gegaan..
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Lees a.u.b eens de uitleg van SirWard hierboven, die helemaal correct is.ITnetadmin schreef:en hoe kom ik te weten of ik op een drukke of rustige node zit?dommelgebruiker schreef:Afhankelijk van je surfgedrag, dus.
Dit heeft niets te maken met drukke of kalme node. Gelieve geen onjuiste informatie te verspreiden.
Of om nog iets concreter te zijn:
- als je alleen gedurende de rode uren zou surfen, krijg je 250 MB. Vandaar dat 250GB het gegarandeerde min. volume is.
- als je tijdens de oranje uren surft, krijg je 3 keer meer (1GB wordt voor 0.33GB geteld). Je krijgt dus 750 MB.
- als je tijdens de groene uren surft, krijg je 5 keer meer (1GB wordt voor 0.2GB geteld). Dit is dus het "max. volume" van 1250 GB.
Wat is er dan wel regio gebonden?
De bandbreedte voor P2P hangt af van de node.
- - Tijdens drukke periodes zal Telenet P2P verminderen tot 20% van de beschikbare bandbreedte op de node.
- Tijdens kalme periodes zal Telenet P2P verhogen to max 80% van de beschikbare bandbreedte op de node.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1960 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Dat zal je moeten uittesten: elke dag om 19u30 (rode uren) bijvoorbeeld een Ubuntu-distro downloaden en de downloadsnelheid noteren.dommelgebruiker schreef:en hoe kom ik te weten of ik op een drukke of rustige node zit?
Als je geen 100 Mbps (oftewel 12,5 MB/s) haalt, zit je op een overbelaste node.
Je wordt nooit afgesloten.dommelgebruiker schreef:hallo,
op mijn telenet zie ik het volgende staan:
Afhankelijk van je surfgedrag (tijdens drukke of minder drukke periodes) zul je tussen een verbruik van 250,00 GB en 1249,95 GB als grootverbruiker opgemerkt worden.
wil dat dan zeggen dat ik vanaf 250 GB naar smallband ga?
of vanaf dat ik meer dan 1249,95 GB gebruik?
of ga ik bij meer dan 1249,95 GB afgesloten worden?
ik vind dit vrij onduidelijk....
als ik op smallband ga,welke snelheden haal ik dan?
volgens telenet helpdesk bestaat er geen smallband meer voor deze producten...en kon ze evrder niet echt er info over geven....
iemand die er meer van weet?
Groetjes,
Ik kon smalband uren die ze nog steeds toepassen makkelijk ontlopen.
Laatste dag te gaan voor update telemeter deze nacht.
Telemeter Fibernetxl
- tommekentom
- Premium Member
- Twitter: MisterTommie
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 24 keer
- Contacteer:
Waarom maken ze het zo moeilijk? Da's toch niet ongelimiteerd?
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Sent from my iPad using Tapatalk HD
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB