Geluidsbestand gebruiken voor voicemail

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
Jeroen07
Member
Member
Bedankt: 2 keer

Voor onze voicemail hebben we een MP3 (kan omgezet worden naar ander formaat) laten opnemen met hierin de verschillende boodschappen die er zijn voor onze firma (weekend, vakantie, ...)

Nu zou ik op de WeePee voicemail graag één van deze bestanden plaatsen als voicemail bericht. Uiteraard kan ik de MP3 gewoon afspelen en mijn telefoon aan mijn geluidsboxen houden, maar dit geeft niet echt een goede kwaliteit.

Nu vroeg ik me af of ik met bepaalde software, naar het voicemailnummer kan bellen (je kan dit met extern nummer), en van zodra je de voicemail moet afspelen zou ik dan de MP3 afspelen.

Met de betamax client kan ik enkel een "echte" microfoon aansluiten. Ik zou dus een kanaal moeten genereren dat door de betamax clients als microfoon wordt gezien, en waar ik dan enkel op play moet drukken van zodra de voicemail moet worden ingesproken.

Iemand een idee hoe dit kan? Of is er andere, betere software dan de betamax clients?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3752 keer
Recent bedankt: 12 keer
Provider

Volgens mij kan je met een normale Softphone (vb X-Lite) verschillende audiobronnen selecteren als "microfoon ingang".
Met zo'n softphone kan je gewoon je WeePee mailbox bellen en de gepaste mp3 starten wanneer je de boodschap moet inspreken.
Dat zal normaal zonder veel verlies gaan.

Met de Betamax soft client moet dat ook lukken: Extra > Opties > Geluids apparaten. Open de dropdownlist naast "Inkomende Geluid". De kwaliteit zal natuurlijk slechter zijn, gezien de omweg via het publiele telefoonnet vanuit een of ander exotisch land :( ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Jeroen07
Member
Member

Hoe stel je WeePee in op zo'n SIP client als X-Lite? Zodat ik rechtstreeks naar 1930 kan bellen?

UPDATE: na veel prutsen heb ik nog niet kunnen bellen via WeePee, maar mijn telefoon geeft nu "registratie bij provider mislukt", ik kan dus geen telefoons meer ontvangen. In de gigaset configuratiepaneel staat "Aanmelding is mislukt!"

Hoe kan ik dit oplossen? Is heel dringend en aan die WeePee "support" daar heb je helemaal niks aan...[/b]

[Mod Edit] onnodig geschreew weggelaten
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Jeroen07 schreef:na veel prutsen heb ik nog niet kunnen bellen via WeePee, maar mijn telefoon geeft nu "registratie bij provider mislukt",
Waarom prutsen als het werkte?
Jeroen07 schreef:In de gigaset configuratiepaneel staat "Aanmelding is mislukt!"
Hoe kan ik dat oplossen?
Door de juiste instellingen terug in te geven ?
Jeroen07 schreef:Hoe stel je WeePee in op zo'n SIP client als X-Lite?
Zoals je WeePee instelt op elke SIP client:
  • Display name = je naam
    User name & authorization user name = je WeePee userid (3299090xxxxx)
    Paswoord: je WeePee paswoord
    Domain: weepee sipserver
Pas op:
- je kan niet gelijktijdig op de Gigaset en op de Softphone aangemeld zijn.
- als je al uitgebeld heb via de Softphone, kan je niet meer bellen vanaf de Gigaset (en omgekeerd). Je zal eerst een "user-agent reset" moeten doen via de weepee klantentool.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Jeroen07
Member
Member

Hallo,

Bedankt voor de snelle reply!

Ik heb inderdaad uitgebeld via de softphone waarna ik dus niet meer kon bellen via mijn IP telefoon. Vervolgens zo'n user reset gedaan maar dat bracht ook geen zoden aan de dijk. Bbox herstart en dan werkte alles weer.

Nu, dit zijn de instellingen die ik gebruik hebt, maar ik kon hier niet mee bellen:
22-01-2013 1-21-51.png
(37.07 KiB) 6 keer gedownload
De betamax providers die werkten wel meteen, dat was een fluitje van een cent. Wat doe ik verkeerd?

Jeroen
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Jeroen07 schreef:Nu, dit zijn de instellingen die ik gebruik hebt, maar ik kon hier niet mee bellen:
- user authorization name invullen?
- tikje zetten bij "register with domain" ?
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 81 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ter info en on topic: de fritzbox met OS 2.50 (verwacht eind januari) heeft een eigen antwoordapparaat waarbij je de welkomstboodschap zelf via mp3 kan uploaden.
Jeroen07
Member
Member

philippe_d schreef:
Jeroen07 schreef:Nu, dit zijn de instellingen die ik gebruik hebt, maar ik kon hier niet mee bellen:
- user authorization name invullen?
- tikje zetten bij "register with domain" ?
Het is me gelukt om te bellen en mijn voicemail in te stellen, heel makkelijk in te stellen zo. Ik heb via X-Lite nu enkel naar de voicemail gebeld en mijn vaste VOIP telefoon lijkt nog steeds te werken... Moet die user agent reset dan nog gebeuren?
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

- Als het werkt, moet je niets wijzigen hé (never touch a running system) :)
- Ben je zeker dat je kan uitbellen met de vaste telefoon (User-agent reset slaat alleen op uitgaande gesprekken)
- Misschien hebben WeePee interne nummers (voicemail) geen invloed?
Jeroen07
Member
Member

Ik denk dat het nog werkte omdat ik "register with domain and receive calls" niet had aangevinkt.

Zoals het nu ingesteld staat werkt alles echter perfect. Als ik op locatie zou moeten bellen of telefoons ontvangen, dan schakel ik X-Lite aan. In principe kan je zo aan de andere kant van de wereld alle functionaliteiten van je thuiskantoor hebben (als je met cloud server werkt).

Van zodra ik klaar ben, schakel ik X-Lite uit en doe ik "reset user beveiliging". Alles komt dan weer mooi toe op mijn VOIP telefoon. Ik denk trouwens dat ik X-Lite ga aankopen, zodat ik ook daar mijn betamax providers kan instellen (dan kan je tot 6 kanalen gaan configureren zeker?)

Ben je dan ook van die vervelende popups van softphone af, en is ook de advertentiebanner weg?
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”