Koppeling Website in PHP met LDAP en SMS server

Alles over programmeren en development binnen de IT-wereld
Plaats reactie
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Ik ben op zoek naar een bedrijf/consultant die verstand heeft van het opzetten van een LDAP Server, het aanmaken van gebruikers in een LDAP database via een portaalsite en authenticatiecodes kan laten doorsturen via een SMS Server. Mag PHP, HTML, ASP, ... zijn

Liefst met opensource varianten van LDAP en SMS Server in eigen beheer en hosting.

Het gaat om een vrij groot project voor een grootstad in Vlaanderen.

Alvast bedankt voor jullie reacties en/of tips!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

SMS versturen kan je gewoon via http://www.clickatell.com (of gelijkaardige websites) welke een SMTP to SMS variant hebben. Qua prijs kan je er vermoedelijk ook niet tegenop tenzij je echt speciale deals hebt met alle providers.

LDAP integratie is gewoon een onderdeel van PHP... http://php.net/manual/en/book.ldap.php
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster

Sorry hoor r2504 maar is een beetje een nutteloze reactie van uwentwege.

Ik ben op zoek naar een consultant/bedrijf die dit kan implenteren. Ik heb in geen geval ambitie om dit zelf te doen...

Ik apprecieer je advies maar het staat duidelijk vermeld dat ik namen van bedrijven of personen wil :)
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Dus je wil een soort multi-factor authenticatie?

Na een beetje googelen:
http://www.cronos.be/news/gold-partner-sms-passcode
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

sardonis schreef:Sorry hoor r2504 maar is een beetje een nutteloze reactie van uwentwege.
Ik wil alléén maar aantonen dat dit niet echt complex is (ik heb de indruk dat hier weer met belastinggeld gaat gesmeten worden)... ondanks klinkende namen als LDAP en SMS server.
sardonis schreef:Ik ben op zoek naar een consultant/bedrijf die dit kan implenteren.
Ieder beetje software bedrijf moet dus in staat zijn zoiets te ontwikkelen (trouwens moet jij voor een vrij groot project geen officiele aanbesteding doen ?).
sardonis schreef:het staat duidelijk vermeld dat ik namen van bedrijven of personen wil
Cegeka, Real Dolmen, Cronos, IBM, ... of Jan Met De Pet hier op het forum die een zelfstandige statuut heeft (ik spijtig genoeg niet, anders schreef ik dat wel snel op een avondje voor dikke centen 8) ).
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 606 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

ik heb eventueel wel interesse, maar kan je dan aangeven wat er precies verwacht wordt?
en zoals al aangehaald, is er dan geen officiele aanbesteding met een exacte uitlijn van wat er verwacht wordt van het project,
alsook de vereiste waarnaar gewerkt moet worden?

anyway, laat maar wat hier of in PM weten :)
(en ja, ik ben zelfstandige :p )
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Splitter schreef:is er dan geen officiele aanbesteding met een exacte uitlijn van wat er verwacht wordt van het project
Precies niet ?
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster

Nog niet, ik zoek gewoon mensen die er verstand over hebben om een en andere te bekijken wat mogelijk is. Ik zeg toch niks over eventuele opdrachten of contracten in mijn eerste post. Zover is het allemaal nog niet. :)
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 606 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

hmm, een projectje gebakken lucht ala typische vlaanderen stijl misschien? :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

sardonis schreef:Nog niet, ik zoek gewoon mensen die er verstand over hebben om een en andere te bekijken wat mogelijk is.
Ik luister... maar blijkbaar weet je nog niet exact wat je wil ?
sardonis schreef:Ik zeg toch niks over eventuele opdrachten of contracten in mijn eerste post. Zover is het allemaal nog niet. :)
Dus je wil wat gratis brainstormen... tja, begin dan maar hier zou ik zeggen. Ik denk niet dat bedrijven hun tijd gaan investeren zonder duidelijke intenties en budgetten van jou kant.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 53 keer

Ik heb een beetje hetzelfde gevoel. Nu weet ik niet of een "kleine" zelfstandige dit zou willen doen met het oog op een mogelijk project, maar de grote bedrijven toch alvast niet? Dit lijkt mij allessinds ook op een poging om gratis advies te krijgen om het daarna zelf te doen, of alsnog bij de concurrentie te gaan. Ik zeg niet dat het zo is maar het komt bij mij wél zo over. Ik vermoed dan ook dat je niet veel reacties gaan krijgen van grote(re) bedrijven, tenzij je bereid bent om wat te betalen voor advies/brainstorm (hetgeen later dan ongetwijfeld afgetrokken zal worden van de prijs :-))
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Grote(re) bedrijven zitten hier volgens mij ook niet direct... wel werknemers van (maar ik ga alvast niet met zo'n "lege doos" naar onze sales mensen als lead). Blijft dus one-men-shows en freelancers over... al is daar ook uitstekende kwaliteit te vinden (maar die mensen brainstormen meestal ook niet voor de fun).
Plaats reactie

Terug naar “Development”