Ik heb mijn schoonma omgezet van een Mobistar abonnement naar een Proximus Pay&Go. Maandag kreeg ze het bundeltje van Proximus, en vanmorgen is haar overzetting gebeurd en is ze er wel in geslaagd van het SIM kaartje te versteken en te unlocken.
Nu heeft ze toch een probleem: ze zit alleszins op Proximus nu (ziet ze verschijnen op haar GSM) en ze kan ook telefoon ontvangen want hebben we daarnet geprobeerd. Echter kan ze zelf niet bellen noch SMS'en. Op haar GSM komt ook een melding dat ze niet alle stappen doorlopen heeft. Ik heb geen idee welke stap dat nog kan zijn. Toen ik zelf geswitcht ben van Mobistar naar Proximus was het enige dat ik moest doen: wachten tot mijn Mobistar uitvalt, dan telefoon uit, Mobistar SIM eruit, Proximus SIM erin, telefoon terug aan en nieuwe PIN ingeven. Dat zijn ook de stappen die zij gedaan heeft.
Het enige dat ik me kan inbeelden dat er iets misgelopen is met de preload en er dus geen belwaarde op staat, maar ik zou dan eerder iets verwachten dat je aan de lijn een boodschap krijgt dat je belwaarde op is. Ik weet overigens niet of ze al betaald heeft voor haar eerste maand en/of dat sowieso al nodig is, want ik vermoed dat die Generation 15 (met €5 korting) eigenlijk gewoon maandelijks een factuur van €10 stuurt.
Anyway, straks komt ze langs, maar zou handig zijn als ik tegen dan al een idee heb wat er mis kan zijn, zodat ik niet vooralsnog naar Belgacom moet bellen. Alvast dank.
Activatie Pay&Go Generation 15
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1380 keer
- Bedankt: 509 keer
Problem solved. De eerste keer dat je belt hoor je gewoon een voice menu waar je een aantal zaken moet selecteren om je Pay&Go te activeren. Had ze niet naar geluisterd, ze dacht gewoon dat het niet werkte
.