Desktop naar Laptop

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 62 keer

Hoi allen ,

Ik ben van plan , aan het uitzien , om men desktopopstelling te vernieuwen of zelfs verlaten richting een laptop voor alle gebruik

Gamen komt er toch niet meer van en de rest zie ik mezelf bijna allemaal met een laptop kunnen doen

Het enige dat me dwarszit en ik geen concrete of duidelijke oplossing voor vind

Momenteel draait men desktop vrij dag/nacht : loopt hier ook uTorrent op

Mits de trackers private zijn moet/wil ik men uptime en share daar hoog houden

Zo komt het dus dat enkel dit me tegenhoud om naar een laptop te gaan

Hoe kan ik dit met een enkel windowskennis oplossen ?

Momenteel denk ik aan een NAS (laag energieverbruik) te gaan voor de beschikbare opslagplaats zoals ik nu met de desktop heb en proberen daar (maar vind geen goede uitleg hoe) dan uTorrent of soortgelijks op te draaien en met men laptop (win7 of 8 ) dat dan aan te sturen ? (maar wederom vind ik niet genoeg uitgelegd hoe)

Of zijn er andere voorstelllen ?
The eternal and true pessimist :D
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Indien je een echte NAS wilt, dan komen de meeste met een meegeleverde torrent client. In veel gevallen zijn die dingen echter op Linux gebaseerd, wat het mogelijk maakt om betere clients zoals Transmission erop te zetten. Voorbeeld: Synology.

Andere mogelijkheid: koop een Raspberry Pi en draai daar een torrent client op. Op die manier heb je voor weinig geld iets dat energiezuinig 24/7 kan draaien.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster

van de synology had ik dus ook gevonden maar geraak daar vanaf de helft ongeveer niet meer wijs uit :p
Razornord
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 18 keer

Als het enkel om de ratio te doen is, kan ik u ratiomaster erg aanbevelen. Al jaren zonder problemen gebruikt bij enkele private trackers. Komt nog uit de tijd van de beperkende limieten van Telenet etc. Instellingen zijn erg eenvoudig maar alleen een beetje logica inbouwen (geen 10MB/s upload bijvoorbeeld want dan gaat der mss onraad geroken worden).
sirWard
Erelid
Erelid
Twitter: sirWard
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Een Synology NAS (ik heb hier zelf een ouder model staan) is een prachtig apparaat. De bediening is eenvoudig en er is een standaard bittorrent/usenet "download station" die je met twee muisklikken via de interface hebt ingesteld.

Wat ik vooral een pluspunt vind is 't feit dat ik met mijn relatief oud model van enkele jaren terug nog steeds de nieuwste firmware kan gebruiken. :banana: Support is dik in orde en er is heel wat informatie te vinden. Kwestie van de GUI even onder de knie te krijgen. Ik gebruik de NAS trouwens ook om mijn timemachine backups (mac) op te slaan. Lukt ook gewoon met windows back-up etc. Er zit tegenwoordig standaard zelfs een gratis ddns instelling op, het draait een VPN server, je kan sms-waarschuwingen instellen,... Je zou dus ook perfect buitenshuis aan je data kunnen als je dat wilt.

Neen ik zou toch zeker adviseren om de optie van een laptop in combinatie met een NAS toch eens grondig te bestuderen en je zeker niet te laten afschrikken over eventuele instellingsproblemen. Met een goedkoop model van Synology kom je al een heel eind.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster

das al een stap in de goei richting :)

alleen ga'k u dan wel moeten ambeteren peisek want die stappen dat ze geven voor die tranmission client kan k niet volgen
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”