Het gaat hier om een time-sharing huis, waar we elk jaar naartoe gaan. Dit jaar hebben we niet zo'n zin om daar naartoe te gaan, en zouden graag aan iemand deze doorverhuren aan de kostprijs (jaarlijkse bijdrage). Dus we maken hier geen winst op.
Het huis is recent volledig vernieuwd en is een onderdeel van een club (Aucanada Club).
Dit is ook in feite ook een hotel, je kunt de kamers rechstreeks en via booking.com ook boeken. De kostprijs daar zal echter eerder 3000€ voor 2 weken zijn.
Hierdoor heb je toegang tot alle faciliteiten zoals de 3 zwembaden, een jacuzzi, animatie, fitness, ... Er is ook een SPA, een restaurant en een spa.
Het huis is volledig onderhouden, 3 keer per week wordt er gekuist. Alles is aanwezig: airco, 2 TV's, linnen, handdoeken, ....
Op grondverdieping bevindt zich een toilet, volwaardige keuken, een wasmachine (apart kamertje), de living (waar er een uitklapbare sofa is, voor 2 personen) en een grote veranda met gedeeltelijke zicht op zee (in de verte).
Boven is er een badkamer en 2 slaapkamers (1 kamer met dubbel bed en 1 kamer met 2x single bedden). Bij de master bedroom is er ook een terras met mooi uitzicht op zee). Er is dus in totaal plaats voor 6 personen.
Er is parkeergelegenheid net voor de ingang van het huis.
Verder is het daar prachtig. Het is niet ver tot een bushalte die je naar Puerto d'Alcudia of Alcudia brengt. Je kunt er ook gewoon te voet naartoe gaan. Puerto d'Alcudia heeft alle winkels en restaurants, terwijl in Alcudia er een grote markt 2 keer per week is. Ook is het een mooi historisch centrum.
Ik raad wel aan om daar naartoe te gaan met het vliegtuig en ter plekke een auto te huren. Uit ervaring weet ik dat je voor tickets ongeveer 150€/persoon moet rekenen (als je nu boekt), en een grote auto heb je ook al voor ~650€ voor de 2 weken. In dat geval kun je ook het mooie eiland van Mallorca zien. Het is werkelijk prachtig en veelzijdig.
Producten zijn ter plekke goedkoop, en dus ik raad zeker aan om gewoon 1x per dag iets zelf koken en dan in de avond bv. lekker gaan eten in Puerto d'Alcudia of Pollença.
Als er vragen zijn, vraag maar, ik ben blij om jullie te helpen. Ook om bv. tickets te zoeken, hoe auto goedkoop boeken, lokale bezienswaardigheden,...
Streetview: http://goo.gl/maps/CJgpy (roze huisje aan de hoek)
Foto's: https://www.dropbox.com/sh/3lolni0jc16yjfa/wOMiI-qemQ
Meer info: http://www.onagrup.net/en/destinos/aucanada.html
Datums: 17/08-31/08 (zaterdag-zaterdag) Check-in: 15u, Check-out: 10u. (Mogelijk kun je even langer blijven/ iets vroeger erin)
Dus 2 weken.
Indien interesse, kunnen 2 mensen 1 week nemen.
Prijs voor 1 week: 850€
Prijs voor 2 weken: 1600€
(ontbijt verkrijgbaar ter plekke aan 8€/persoon/dag)
Huur vakantiewoning Mallorca 17/08-31/08
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
- Bedankt: 264 keer
Voorlopig heb ik van een vriend te horen gekregen dat die interesse heeft. Het ligt nog niet vast, maar indien jullie interesse hebben, komen jullie op de reservelijst te staan.Hopelijk snel duidelijkheid...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Ik ben wel geïnteresseerd op het eerste zicht. Waarschijnlijk wel maar voor 1 week (heel misschien twee). Ik bekijk het nog eens op mijn gemak.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Elite Poster
Hoe zit het eigenlijk met de andere gasten in dat complex? Veel andere Belgen? 't Is maar dat mijn kinderen eventueel iemand kunnen vinden om mee samen te spelen (in het Nederlands is dat altijd iets gemakkelijker)...
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Elite Poster
Ok, goed om te weten... Je staat dan op de reservelijst.
Het is nog heel onduidelijk of ze gaan. Ze moeten het nog eerst eens navragen of ze wel kunnen gaan (en of iedereen van het gezin interesse heeft)
Al blijft de vraag: ga je de hele dag aan het zwembad hangen of het mooie eiland verkennen?
Het is nog heel onduidelijk of ze gaan. Ze moeten het nog eerst eens navragen of ze wel kunnen gaan (en of iedereen van het gezin interesse heeft)
Wel, het hangt af van jaar tot jaar. Soms zijn er wat Nederlanders en Belgen te vinden. Maar het zijn wel vooral Fransen en Duitsers die daar zitten... Net zoals heel het noorden van Mallorca.Hoe zit het eigenlijk met de andere gasten in dat complex? Veel andere Belgen? 't Is maar dat mijn kinderen eventueel iemand kunnen vinden om mee samen te spelen (in het Nederlands is dat altijd iets gemakkelijker)...
Al blijft de vraag: ga je de hele dag aan het zwembad hangen of het mooie eiland verkennen?

-
- Elite Poster
Uiteraard gaan we het eiland verkennen.
Maar met drie relatief jonge kinderen (8,6,5) kan je er wel niet elke dag op uit trekken.

-
- Elite Poster
WTF is dat toch met dat ik mijn laatste bericht niet kan editen... :/
Anyway, ik heb al eens op expedia en vliegtuigtickets.be zitten zoeken naar tickets, maar de goedkoopste, rechtstreekse vlucht is al 220€ (h/t).
Anyway, ik heb al eens op expedia en vliegtuigtickets.be zitten zoeken naar tickets, maar de goedkoopste, rechtstreekse vlucht is al 220€ (h/t).

-
- Elite Poster
En die goedkopere vluchten zijn allemaal vluchten waar je nog eens mag overstappen. Niet echt praktisch.
-
- Elite Poster
Zow, je kunt natuurlijk nog steeds bij SWISS rechtstreeks... Daar kost het 174€.
Of via BravoFly, TravelGenio of Opodo...
En overstappen zal je moeten doen op een zaterdag (spijtig genoeg). Er is geen rechtstreekse vlucht, behalve Jetairfly (230€/persoon dacht ik)
Of via BravoFly, TravelGenio of Opodo...
En overstappen zal je moeten doen op een zaterdag (spijtig genoeg). Er is geen rechtstreekse vlucht, behalve Jetairfly (230€/persoon dacht ik)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 53 keer
Ga je alleen? Als je een andere volwassene (je vrouw/man/vriendin/vriend) meepakt is er toch geen probleem tot 2x2 kinderen? Of mis ik iets (even ervan uitgegaan dat je 3 kinderen)?Maglor schreef:"Maximum of two children per adult."
Pfff...
-
- Elite Poster
Ja, da's inderdaad niet zo handig...
En qua bedindeling zou het ook misschien niet ideaal zijn. (1x dubbel bed en 2x single).. Je kunt natuurlijk 1 kindje beneden op de sofa laten slapen
Wel wil ik nog even benadrukken, voor dat je tickets boekt of zo. Je staat nu nog op reservelijst... Vandaag of morgen weet ik meer...
En qua bedindeling zou het ook misschien niet ideaal zijn. (1x dubbel bed en 2x single).. Je kunt natuurlijk 1 kindje beneden op de sofa laten slapen

Wel wil ik nog even benadrukken, voor dat je tickets boekt of zo. Je staat nu nog op reservelijst... Vandaag of morgen weet ik meer...
-
- Elite Poster
Ja ja, dat weet ik wel. 
Ik boek nog niks hoor. Zo impulsief ben ik nu ook weer niet.
Ik ben gewoon wat aan het rondneuzen om te zien wat het mij in het totaal zou kosten.

Ik boek nog niks hoor. Zo impulsief ben ik nu ook weer niet.

Ik ben gewoon wat aan het rondneuzen om te zien wat het mij in het totaal zou kosten.
-
- Elite Poster
Ik heb nieuws... Ze kunnen niet gaan...
Momenteel staat Maglor dus op plaats 1. Als hij beslist, dat hij gaat, gaat hij.
Als er nog mensen zijn die op de reservelijst willen, post maar
Momenteel staat Maglor dus op plaats 1. Als hij beslist, dat hij gaat, gaat hij.
Als er nog mensen zijn die op de reservelijst willen, post maar