In deze kamers wil ik ook lan verkrijgen , om mijn ps3 beneden in de living te laten communiceren met mijn pc boven in lan. Wil HD content streamen dus wireless is niet echt een optie. Zie ook bijlage. De kabels vertrekken dus allemaal in de garage. Er is geen rechstreekse kabel tussen de kamer en de living.
Nu is het heel ambetant dat die digicorders rechstreeks op de Telenet modem moeten aangesloten zijn bij mij (zit met modem only versie). Ik weet dat veel mensen die willen

Nu moet ik bijna een extra kabel leggen of van die splitters kopen om 2 netwerken over 1 kabel te doen lopen om gans het zaakje werkende te krijgen (dat doe ik nu voor boven al).
Mijn conclusie is nu dat als ik de Wireless Telenet modem heb die ook als router fungeert dit direct mijn probleem oplost omdat de digicorders achter de router (de telenet modem dus) mogen hangen en ik dus met 1 kabel genoeg heb met daar dan in elke kamer een switchke. Dus geen gedoe met splitters of Vlan's creëeren.
Ik zou dus morgen mijn Modem only (Motorola / SBV6120E (DOCSIS)) gaan inwisselen voor de "gehate" Wireless versie.
Wat denken jullie... beste optie voor mijn situatie zonder veel te moeten prutsen of kosten te maken zeker?