Mijn internet komt van telenet met de all in modem/router die boven hangt.
Hierop is een basisstation van de gigaset aangesloten met 2 handsets.
Graag had ik nog een "vast" toestel gehad bij de computer, is er enige mogelijkheid om dit hier bij aan te sluiten?
Weepee, telenet en meerdere telefoons
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
- Bedankt: 532 keer
Over welk basisstation gaat het?
Indien het om een A580IP/C610IP of dergelijk handelt: daar kan je geen gewoon analoge telefoontoestel op aansluiten.
Met een DX800A kan jouw beoogde configuratie wel.
Dat is namelijk een "gewoon" vast toestel (VoIP, ISDN, DECT) waarop je tot zes handsets kan aansluiten.
Indien je buiten de Siemens Gigaset toestellen gaat kijken vind je van andere fabrikanten ook DECT "vaste" toestellen.
Deze zou je in theorie kunnen aanmelden op een "gewoon" Siemens Gigaset basisstation.
Indien het om een A580IP/C610IP of dergelijk handelt: daar kan je geen gewoon analoge telefoontoestel op aansluiten.
Met een DX800A kan jouw beoogde configuratie wel.
Dat is namelijk een "gewoon" vast toestel (VoIP, ISDN, DECT) waarop je tot zes handsets kan aansluiten.
Indien je buiten de Siemens Gigaset toestellen gaat kijken vind je van andere fabrikanten ook DECT "vaste" toestellen.
Deze zou je in theorie kunnen aanmelden op een "gewoon" Siemens Gigaset basisstation.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3752 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Om concreet op jouw vraag te antwoorden: Ja, dat is mogelijk. Je kan inderdaad een vaste telefoon paralel met je siemens basisstation aansluiten op de telefoonpoort van de Telenet modem (gebruik hiervoor zo'n RJ11 splitter).ArcsS schreef: Hierop is een basisstation van de gigaset aangesloten met 2 handsets.
Graag had ik nog een "vast" toestel gehad bij de computer, is er enige mogelijkheid om dit hier bij aan te sluiten?
- - Je zal wel niet "intern" kunnen bellen tussen je vaste telefoon en de gigaset handsets.
- Er is meeluistermogelijkheid (geen geheimhouding) tussen je vaste telefoon en de handsets als ze gelijktijdig gebruikt worden.
- Je kan geen gesprekken doorschakelen tussen je vaste telefoon en je handsets.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
- ArcsS
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 3 keer
- Mijn gigaset is niet aangesloten op de telefoonpoort maar op een gewone internetaansluitingspoort, is het deze die je bedoelt om de splitter in te plaatsen?
- Meeluistermogelijkheid is geen enkel probleem --> Geen geheimen
- Hoe bedoel je dat het zal werken als we ze niet gelijktijdig opnemen?
- Meeluistermogelijkheid is geen enkel probleem --> Geen geheimen

- Hoe bedoel je dat het zal werken als we ze niet gelijktijdig opnemen?
Laatst gewijzigd door TiTanium 04 jan 2013, 23:27, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: FullQuote verwijderd.
Reden: FullQuote verwijderd.
- ArcsS
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 3 keer
Wat zou ik nu concreet nodig hebben om het volgende te bekomen.
2 c610ip in huis, basisstation rechtstreeks aangesloten op de "alleskunner" van Telenet (dit is nu aanwezig)
Een "vaste" telefoon in mijn tuinhuis, het is de bedoeling dat daar ook een access point of iets dergelijks komt?
2 c610ip in huis, basisstation rechtstreeks aangesloten op de "alleskunner" van Telenet (dit is nu aanwezig)
Een "vaste" telefoon in mijn tuinhuis, het is de bedoeling dat daar ook een access point of iets dergelijks komt?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3752 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Als je perse een vast toestel wil hebben: er betsaan adapters, die een DECT signaal omzetten naar analoog
Ik vind niet direct een link (ik weet geen naam voor zo'n toestel)
Maar de adapter gedraagt zich als een DECT handset (moet dus aangemeld worden aan je Siemens basis), en hierop kan je een analoog toestel aansluiten.
Maar het eenvoudigst is toch een extra DECT handset (met oplader) bijkopen. Op jouw Siemens C610 kan je nog bijkomende handsets aanmelden.
Ik vind niet direct een link (ik weet geen naam voor zo'n toestel)
Maar de adapter gedraagt zich als een DECT handset (moet dus aangemeld worden aan je Siemens basis), en hierop kan je een analoog toestel aansluiten.
Maar het eenvoudigst is toch een extra DECT handset (met oplader) bijkopen. Op jouw Siemens C610 kan je nog bijkomende handsets aanmelden.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.