Klopt het dat men als Telenetklant (internet en digicorder) met oude hardeware telenet (zonder wifi) bij een omschakeling naar de nieuwe alles-in-1 toestellen ook dient te upgraden naar Fibernet ?
Anders gesteld, die nieuwe modemwifirouters zouden dus alleen fibernet ondersteunen ? Of klopt dit verhaal technisch niet ?
Omwisseling naar 1 modem/router/accesspoint
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Je hebt alléén een Eurodocsis 3 modem (al dan niet combi) nodig voor de hogere snelheden (Fibernet shake dus).
Deze modems kunnen natuurlijk ook lagere snelheden perfect aan.
Deze modems kunnen natuurlijk ook lagere snelheden perfect aan.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
De uitleg die je gekregen hebt dus is technisch gezien nonsens.
Maar het kan wel de commerciële realiteit zijn, namelijk dat je geen modemswap kan doen, tenzij je upgradet naar FiberNet.
Maar het kan wel de commerciële realiteit zijn, namelijk dat je geen modemswap kan doen, tenzij je upgradet naar FiberNet.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 43 keer
Ik heb eerst overgestapt expresnet naar fibernet omdat de prijs toch hetzelfde was, dan is de modem gratis vervangen. Helaas wel door modem/router, waardoor ik m'n eigen router heb moeten uitschakelen...
Dan hebben ze bij telenet de snelheden aangepast, waardoor de basic eigenlijk even snel is als de expresnet die ik vroeg had. En die voldeed prima voor mij. Toen ben ik terug omgeschakeld naar basic internet. €44,95 per maand is een groot verschil t.o.v. €24,95.
Als je al een eindje klant bent doen ze toch wel een en ander zonder kosten blijkbaar.
Dan hebben ze bij telenet de snelheden aangepast, waardoor de basic eigenlijk even snel is als de expresnet die ik vroeg had. En die voldeed prima voor mij. Toen ben ik terug omgeschakeld naar basic internet. €44,95 per maand is een groot verschil t.o.v. €24,95.
Als je al een eindje klant bent doen ze toch wel een en ander zonder kosten blijkbaar.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
- Bedankt: 103 keer
Voor 75€ kun je een modemswap krijgen, ongeacht je abbonnement.philippe_d schreef:De uitleg die je gekregen hebt dus is technisch gezien nonsens.
(je kat eens tegen de modem laten pissen en een repair laten komen kan mss ook=> mogelijk gratis)
Blijven zagen kan ook helpen.
De meeste techs plaatsen enkel de docsis cbn 3 toestellen voor internet.