Gigaset c610ip / sms / internetcalls

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
shack
Starter
Starter

Beste Forumleden,

Heeft er iemand ervaring met het instellen van de smsservice van een c610ip toestel voor een internetcalls account?

Heb het zelf geprobeerd bij een gratis weepee account (€2), maar dat lukt mij ook niet om in te stellen.

Graag wat hulp aub, zou mij :banana: maken :D

Mvg
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3752 keer
Recent bedankt: 12 keer
Provider

• - Ben je zeker van de C610IP SMS ondersteunt ?
    - Maar zelfs indien dit zo is, dan is deze SMS beperkt tot de (analoge) vaste lijn SMS dienst.
    - En hiervoor moet jouw analoge lijn geschikt zijn (betalende comfort diensten actief)
Het zal dus zeker niet werken via internetcalls of WeePee.
Het is wel zo dat beide een sms dienst aanbieden via hun res. websites of hun client software.

Voor internetcalls (en andere Betamax clonen) kan je ook direct een sms sturen via een url:

Code: Selecteer alles

https://www.internetcalls.com/myaccount/sendsms.php?username=xxxxxxxx&password=xxxxxxxx&from=00324xxxxxxxxx&to=00324xxxxxxxxx&text=Hallo Userbase xxx
waarbij je de xxxx vervangt door je username, paswoord, gsmnr bestemming, eigen (geverifieerd) gsmnummer, en de tekst.

Als je dan een aantal vaste berirchten (zelfde gsm nrs, zelfde tekst) bewaart in je favorietes, kan je vlot via de webbrowser sms'en
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
shack
Starter
Starter

Dank U voor de tip,

Helaas is dit niet mogelijk met de c610ip.

Ik heb eens in de smscentrale in de c610ip mijn eigen nummer en het nummer van de smscentrale van proximus geprobeerd.
Als bestemmgeling mijn nummer, wanneer ik bericht verstuur gaat mijn telefoon rinkelen ipv sms ontvangen...

Poging die ik ondernomen heb na het lezen van dit http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... et#p385708

we zijn er bijna :p hehe, mja wel is er me 2 maal telefoonkosten aangerekend (internetcalls.com) zonder zelf opgenomen te hebben hmmm :bang:
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3752 keer
Recent bedankt: 12 keer
Provider

Het is misschien wel mogelijk met de c610ip, maar - zoals ik schreef in mijn vorige post - alléén via de analoge lijn (en dus niet via internetcalls).
De post waarnaar je refereerde gaat over een simbox, die aangesloten is op de analoge lijn van de Siemens.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”