BBOX port knocking ?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 70 keer

Hoi,

Ik zou mijn domoticasysteem via het internet 'beschikbaar' willen maken zodat ik van op mn werk een aantal zaken kan controleren/beheren.
Het systeem maakt echter gebruiks van IIS, en dat zou ik dus liefst niet altijd openbaar willen maken...

Daarom wou ik port knocking gaan toepassen, maar ik vond dit niet zo direct terug in de BBOX.
Ondersteund die dit ?

Gr,
Deva
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Als je dan toch een computer moet laten draaien voor die ISS server (niet echt zo'n energievriendelijke oplossing), zou je net zo goed een VPN-server kunnen opzetten. Zo kan je extern op je interne netwerk, uiteraard met het nodige paswoord :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 70 keer

Het is idd niet zo een energievriendelijke oplossing, maar het draait op een oude laptop en het stroomverbruik valt gelukkig wel mee.

VPN had ik ook al aan gedacht, maar dan wordt het al een stuk lastiger om automatisch berichten te sturen naar de server vanaf mn android foon. Ik moet dan automatisch de VPN verbinding opzetten etc, en dat doe ik liever niet...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”