Dect + Astrisk-telefoonboek

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
Razornord
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 18 keer

Binnenkort wil ik wat gaan spelen met asterisk. Nu vroeg ik mij af welke telefoons (liefst DECT) er bestaan die een sync-functie hebben voor het centrale telefoonboek op de asterisk-server?

Een vraagje ter zijde: is het aangeraden om een QOS op te zetten? We hebben thuis een abbo van Telenet 60/2,5 (of iets in die orde :p ). We trekken via downloaden nooit de volledige lijn dicht.
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ofwel heb je internet start (30mbit down, 2.5mbit up) ofwel heb je fibernet (60mbit down, 4mbit up). In elk geval is QOS handig, maar niet noodzakelijk. Ik heb het in elk geval niet en heb geen problemen met VoIP.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
gimic
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 13 keer

Hey,

als je aan je asterisk dect wil toe voegen moet je met een extra dect centrale werken. Vroeger heb ik nog gewerkt met Kirk (500 series), is nu blijkbaar overgenomen door Polycom. vroeger was dit met analoge lijnen, nu is dit met sip als ik de doc vluchtig lees. Phonebook zie ik niet direct staan, misschien werkt het, maar je moet de doc eens goed doornemen.

http://support.polycom.com/PolycomServi ... s_300.html

je kan ook via wifi werken en sip wireless phones gebruiken, op google vind je wel wat, bvb:
http://forums.asterisk.org/viewtopic.php?f=13&t=77489

Grtz,
Gimic
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”