Belgacom Service ... een lachertje

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 34 keer

Normaal gezien post ik dergelijke problemen niet op dit forum, maar mijn frustratiepeil is al zo ver gestegen, dat het toch van mijn hart moet. Hopelijk leest iemand van Belgacom dit en doet die persoon er ook iets mee.

Ik ben sinds meer dan een jaar een bizzpack (vast telefoon, internet, GSM en TV) bij Belgacom. Ik ben zelfstandige en internettoegang is beroepsmatig zeer belangrijk voor mij.

3 weken geleden (ik ben de exacte datum even kwijt) vroeg ik via het callcenter (0800/22.500) mijn verhuis aan. De persoon aan de andere kant noteerde alles netjes en zij dat ik in de loop van de volgende week een brief ging ontvangen. Indien de verhuisdatum niet paste, moest ik even terug contact opnemen. Op vrijdag 16 september nam ik, alhoewel ik nog geen brief had ontvangen, al even opnieuw contact op met het callcenter om te zien of er al een verhuisdatum bekend was (kwestie van de zaken een beetje vooruit te laten gaan). Groot was mijn verbazing toen bleek dat mijn verhuisaanvraag nog helemaal niet omgezet was in een order. Blijkbaar zat er in het systeem nog een vorig order dat nog niet afgewerkt was. Dit bleek te gaan om de aanpassing van mijn bizzpack welke ik in JULI (3 maanden geleden) aangevraagd had. Wat mij betreft was dit order volledig afgewerkt (ik werk al sinds juli volgens de nieuwe specificaties) maar blijkbaar was het administratieve gedeelte langs Belgacom kant nog niet in orde. Zolang dit order niet afgewerkt was, kon er geen order gecreëerd worden om mijn verhuis te regelen.

Om een lang verhaal kort te maken, we zijn 2 weken verder en er is nog ABSOLUUT NIETS gebeurd. Ik heb al uren aan de telefoon gehangen met het callcenter. 4 verschillende medewerkers hebben me al beloofd om mijn probleem op te lossen en terug te bellen maar geen enkele heeft nog van zich laten horen. Mijn case staat al ruim 1 week in de hoogste prioriteit (althans volgens de verschillende callcenter medewerkers) maar veel resultaat heeft dat nog niet gehad. Ik ben ondertussen al verhuisd en zit al een week zonder internet/vaste telefoon/TV.

Hoe is het in godsnaam mogelijk dat een order van juli nog niet administratief verwerkt is ? Waarom is dit na ruim 2 weken nog altijd niet afgewerkt ? Wet welk prehistorisch systeem werkt Belgacom dat het niet mogelijk is om 2 orders voor 1 klant te registreren ?

Zelfstandigen en KMO's, Belgacom en Proximus nemen u mee naar een beter service YEAH RIGHT !!!

Een zwaar gefrustreerde Belgacom klant
Klantnummer: ***

Klantennummer best privé houden aub.
Laatst gewijzigd door TiTanium 01 okt 2012, 07:26, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Privégegevens verwijderd.
tendonsie
Pro Member
Pro Member
Twitter: tendonsie
Uitgedeelde bedankjes: 654 keer
Bedankt: 40 keer

In plaats van te bellen, kun je eventueel langsgaan bij het Belgacom Center in de buurt?

Alle Belgacom Centers in mijn buurt hebben een business afdeling, met ook een verantwoordelijke waar je naar kunt mailen.

Dan heb je meteen iemand te pakken die er iets van kent, ipv een telefoonmevrouw.

Bizz Corners:
http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/a ... orner.page?

Belgacom Centers:
http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/a ... c_RES.page
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Als internet echt zo belangrijk is voor jou als zelfstandige (wat ik best geloof) dan moet je misschien eens kijken naar een goedkoop abonnement bij telenet?

- andere topologie (ligt bvb de ROP eruit, dan kan je nog surfen via Telenet (kabel). Bij andere isp's gaat het internet ook niet werken)
- minieme kost (iets van een 20/25 euro maandelijks, die je terug kan inbrengen
- hoewel de serviceverlening zeker beter kan als ik jouw verhaal lees, hoef je je geen zorgen meer te maken
- ligt je belgacom internet plat? Versteek je router in de telenet modem en je kan terug verder werken (zelfs met jouw telefoon verder als je bvb je vaste lijn bij weepee, 3starsnet of ovh zet)
- als je het nog gemakkelijker wilt zet je thuis een routerboard of pfsense router waarmee je zelf niks gaat merken van enige downtime, deze routers nemen dit dankzij failover volledig zelf over

Misschien het overwegen waard?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster

@ Krisken

Internet is voor mij zeer belangrijk maar niet onontbeerlijk. Ik neem speciaal een bizz pack omdat daar van Belgacom uit bepaalde garanties achter zitten (herstelling eerstkomende werkdag in geval van problemen) en die zijn voldoende voor mij. Ik had er geen rekening mee gehouden dat ze erin zouden slagen om bij een verhuis alles volledig in de mist te laten lopen :roll:

@ Tendonsie

Ik kan vanavond eens proberen te stoppen bij een bizz corner of een Belgacom center maar ik ben er 99% zeker van zijn dat hun antwoord hetzelfde zal zijn : eerst moet het oude order afgewerkt worden en dan pas kan het nieuwe order ingegeven worden. Het eerste punt moet waarschijnlijk door iemand in Brussel opgenomen worden ... wanneer die tijd/goesting heeft. Ik waan mij precies terug in de tijd van de RTT. :bang:
krisken
userbase crew
userbase crew

Soms kan flink van je tak maken helpen :)

Telefonie = EDPnet + OVH
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 122 keer
Bedankt: 70 keer
Contacteer:
Provider

Uzzi schreef: Ik waan mij precies terug in de tijd van de RTT.
RTT = Rap Terug Thuis of Rap Tegen den Toog :-)
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
krisken
userbase crew
userbase crew

:roll:

Telefonie = EDPnet + OVH
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 389 keer

jah en nog vroeger wast de PTT

Putje maken tentje zetten tukje doen
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster

Het jammere is dat je op geen enkel manier (althans toch niet voor zover ik weet) kan doordringen in die organisatie. Je wordt 'beleefd' afgewimpeld door de callcenter medewerker (mijnheer, de melding staat in de hoogste prioriteit, meer kan ik echt niet doen ...) en het probleem blijft aanslepen. Ze kunnen/willen je niet doorverbinden met de verantwoordelijke van mijn dossier.

Eva van Belgacom heeft net ook nog even gereageerd op mijn gefrustreerd berichtje : Beste Uzzi, Ik verwittig nogmaals de dossierbeheerder. De hete patat ligt blijkbaar dus bij mijn 'dossierverantwoordelijke' (wie dat ook mogen wezen) maar die kan je op geen enkele manier te pakken krijgen. Al 4 callcenter medewerkers hebben beloofd om mij te contacteren over hoe/wanneer het probleem opgelost zal zijn, geen enkele heeft tot hiertoe de moeite genomen om terug te bellen. Dat getuigt in mijn ogen van een organisatie waar weinig/geen verantwoordelijkheidsgevoel leeft.

Weet er iemand hoe je eigenlijk een klacht kan indienen bij Belgacom ? Daarover vind je op hun website uiteraard geen enkele informatie over terug.
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
Bedankt: 90 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Uzzi schreef:Weet er iemand hoe je eigenlijk een klacht kan indienen bij Belgacom?
http://www.ombudsmantelecom.be
Internet/TV: Orange Zen Fiber + TV Vlaanderen
Kabelmodem: Arris CM3500B
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Mobile Vikings / Samsung Galaxy S23
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 649 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

Doktor Avalanche schreef:
Uzzi schreef: Ik waan mij precies terug in de tijd van de RTT.
RTT = Rap Terug Thuis of Rap Tegen den Toog :-)
Ritje maken, Tentje zetten, Tukje doen? :-D
Bye, Maurice
https://on4bam.com
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 223 keer

Klacht indienen kan schriftelijk :
Belgacom
Koning Albert II-laan 27 - B-1030 Brussel.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”