OVH Individuele VOIP lijn gratis bellen

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 29 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Onlangs heb ik een OVH lijntje aangevraagd, er werd mij via de support meegedeeld dat mobiel bellen naar de volgende landen:
- China
- Hong Kong
- Canada
- US

ook inbegrepen was door dat de prijzen en belcode hetzelfde is als vast. Daarnet een test oproep gedaan naar de VS gedurende 2 minuten. En het blijkt dat er toch 3 cent aangerekend wordt voor de oproep. Kan er nog iemand bevestigen dat mobiel bellen naar deze landen niet inbegrepen is? Foutje van de support?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3750 keer
Recent bedankt: 12 keer
Provider

In sommige landen (zoals US, Canada, HK) krijgen mobiele telefoons een gewoon geografisch nummer. Er is dus geen enkele mogelijkheid van de provider om uit te vissen of het gevormde nummer een vaste lijn is of een GSM.
Vandaar dat ze altijd onder hetzelfde tariefplan vallen.

Bel eens een gewoon US vast nummer, en kijk of je hetzelfde tarief betaalde. Foutje bij de tarifering zou ik zeggen?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 223 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik bel regelmatig naar mobiel in de VS en kost is toch telkens 0€ via OVH. Was je gesprek mischien langer dan 1u of heb je reeds meer dan 99 unieke nummers gebeld deze maand ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Provider
Te Koop forum

Volgens de support is het normaal blijkbaar dat ik aangerekend word omdat de country code niet hetzelfde is ofzo. Daarnet een test oproep gedaan naar een HK mobiel nummertje van vrienden die daar op reis zijn nu, ook hetzelfde, wordt aangerekend. Een andere oproep naar een US vast dan weer niet.
Dus blijkbaar sommige mobiel nummers wel en andere niet? Toch raar...

Het 1 uur limiet ben ik bewust van en tot nu toe nog maar 6 verschillende nummer gebeld voor een totaal van 56min allemaal samen.

Hello,

I apologize for the delay response.
Mobiles are included for these destinations(China, HK, US, Canada) as fixed and mobile codes are the same.
Your order is done and your line is 0032xxxxxx.

Kind regards,
K.
Hello,

Calls to mobiles are included when the country code is the same.
China and Hong Kong have a different country code for mobile and fixed: so you are charged for these mobile calls.
K.
Dan snap ik niet waarom diene mens van 't support zegt dat China en HK dan wel inbegrepen zijn?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3750 keer
Recent bedankt: 12 keer
Provider

Eerst en vooral bedoelt hij de area code (en niet de country code).

Wat China betreft is de area code voor mobile inderdaad specifiek: alle mobiele nummers hebben 11 cijfers, in het formaat 1xx-xxxx-xxxx, waarbij de éérste 3 cijfers (1xx) voor de service provider staat.
Niet te verwarren met area code 10 (Beijing)

In Hong Kong bestaat het concept "area code" code niet, alle nummers bestaan uit 8 cijfers (xxxx-xxxx)
Nochtans kan er wel onderscheid gemaakt worden tussen vast en mobiel:
  • - vaste nummers in HK beginnen allemaal met 2 of 3
    - mobile nummers beginnen er met 5, 6 of 9
De meeste providers rekenen nochtans geen extra kosten voor HK mobile (niettegenstaande de nrs te onderscheiden zijn), gezien het allemaal één area code is.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Provider
Te Koop forum

Als bij beide landen wel een zichtbare onderscheid is bij de prefix en ze rekenen het toch aan... waarom zeggen ze dan het gratis is. Is toch misleidend, zucht.
HK is inderdaad 1 grote zone. Even zien wat de support te zeggen heeft hierover.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”