Ik heb "doorschakelen" even uitgetest op twee diverse Siemens Gigaset setups (S685IP en A580IP).
Zowel met WeePee als OVH nummers op beide locaties.
Bij OVH nummers werkt het doorschakelen zoals men verwacht. Op beide locaties.
Direct doorschakelen = direct doorschakelen. Dat lijkt me ook logisch.
Én naar het nummer zoals ingegeven op de Siemens Gigaset.
Wel gebeurt de doorschakeling dan via OVH. Dus zonder rekening te houden met de kiesregels.
Zo geavanceerd zijn de Siemens Gigaset toestellen helaas niet.
Bij WeePee nummers niet ...
Direct doorschakelen ≠ direct doorschakelen.
WeePee lijkt me een bijzondere werkwijze te hanteren waarbij de setting op hun "Klantentool" via het web prioritair lijkt te zijn.
Dus afhankelijk van "BUSY", "VOICEMAIL" of de ingave van het/de nummer(s) waarnaar dient doorgeschakeld te worden.
De resultaten voor de A580IP en S685IP setup zijn, wonderbaarlijk maar waar, zelfs niet helemaal hetzelfde. Pffff.
Op de S685IP heeft de instelling "VOICEMAIL" inderdaad deze bestemming (bij "direct doorschakelen" geactiveerd op de Siemens Gigaset).
Op de A580IP heeft de instelling "VOICEMAIL" een bezettoon (bij "direct doorschakelen" geactiveerd op de Siemens Gigaset).
Op de S685IP heeft de instelling "BUSY" een gesproken boodschap als resultaat (bij "direct doorschakelen" geactiveerd op de Siemens Gigaset).
Op de A580IP heeft de instelling "BUSY" wederom een bezettoon (bij "direct doorschakelen" geactiveerd op de Siemens Gigaset).
Het ingegeven nummer op de Siemens Gigaset wordt bij beide setups door WeePee klaarblijkelijk genegeerd.
Het nummer ingegeven in de "Klantentool" primeert (indien deze optie gekozen werd in de "Klantentool").
Enkel de setting "direct doorschakelen" op de Siemens Gigaset heb ik uitgeprobeerd.
"Bij bezet" en "geen gehoor" heb ik niet getest.
Hopelijk heb je iets aan deze testjes.