Kan een oude grijze buiten kabel (enkel analoge tv vroeger) nu gebruikt worden voor basic internet zonder nieuwe kabelaansluitingskosten ?
(installatie door self starter kit)
Details :
- Kabel gelegd ongeveer in 1985 door interelectra (nu infrax). Dikke grijze kabel van electriciteitspaal in de lucht naar het huis.
- Kabelabo stopgezet ergens in 1994.
Oude kabelaansluiting van jaren 90 opnieuw gebruiken ?
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1960 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Als die grijze buitenkabel in de woning binnenkomt en je kan via een analoog tv-toestel afstemmen op Nickelodeon (E31 - 551.25 MHz) dan heb je een kabelaansluiting, anders zal je nog 50 euro moeten bijbetalen voor de kabelaansluiting in orde te brengen.
- depeje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 193 keer
- Bedankt: 44 keer
Bij mij is de zender op de hoogste frequentie discovery channel. Op www.zenders.be kan je kijken welke frequentie de hoogste is. En ik weet ook niet welke frequenties er nog door hun filter geraken en welke niet meer.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Die grijze buitenkabel is een drop kabel die met een draagkabel versterkt is ( voor bovengronds) . ondergonds is dit wat anders . Nu die 50 € is de activering , heeft dus niks te maken met een vervanging ofzo . Doe gerust , die kabel kan maklijk TN range aan ( 606 mhz ) zelfs voor infrax gebied volstaat die (860 mhz ) .raf1 schreef:Als die grijze buitenkabel in de woning binnenkomt en je kan via een analoog tv-toestel afstemmen op Nickelodeon (E31 - 551.25 MHz) dan heb je een kabelaansluiting, anders zal je nog 50 euro moeten bijbetalen voor de kabelaansluiting in orde te brengen.
Plaatste ze al filters in 1994 of 95 bij stopzetten van een kabel abo ?
Er was toen toch nog geen sprake van telenet of internet over de kabel. Zeker niet in infrax gebied.
Dus :
50 telenet activatie kosten = altijd te betalen voor nieuwe klant
50 eur kabelaansluitingskosten = hangt dus af van telenet zelf en waarschijnlijk wie ik aan de lijn ga krijgen bij het navragen
Er was toen toch nog geen sprake van telenet of internet over de kabel. Zeker niet in infrax gebied.
Dus :
50 telenet activatie kosten = altijd te betalen voor nieuwe klant
50 eur kabelaansluitingskosten = hangt dus af van telenet zelf en waarschijnlijk wie ik aan de lijn ga krijgen bij het navragen

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Ja , in infrax gebied is 12 jaar geleden alles vernieuwd voor de upgrade naar 860 mhz , elke connector is zelfs vervangen toen . Ze moeten effectief in dat kaske zijn om de juiste filter te steken , werkt hier niet met antie dief stekkers zoals in TN gebied he .
Voor de kosten te weten bel je best even naar tn , of op de website kijken .
Voor de kosten te weten bel je best even naar tn , of op de website kijken .