Pagina 1 van 1
Is er een reden om GEEN Generation-Connect te nemen
Geplaatst: 08 sep 2012, 09:58
door Astralon
Omdat mijn vriendin gisteren mij een flyer van King & Kong onder de neus duwde heb ik mij deze morgen nog eens verdiept in de huidige tariefplannen van Proximus.
Woops, ja, ik wil bij Proximus blijven omdat ik uit ervaring weet dat ze in bepaalde gebieden waar ik kom gewoon het beste netwerk hebben.
Dus ben ik eens gaan kijken naar Generation Connect en voor zowat al onze nummers lijkt dit een goede deal te zijn.
Als ik dit aanbod vergelijk met de Bizz Mobile abonnementen lijkt die Generation Connect te mooi om waar te zijn.
Is er een reden om GEEN Generation Connect te nemen?
Re: Is er een reden om GEEN Generation-Connect te nemen
Geplaatst: 08 sep 2012, 10:01
door Ramaht
Prepaid zou een reden kunnen zijn.
Hoofdreden zijn misschien de dure belminuten. 25c/min...
Naar Scarlet kan je ook eens kijken, gebruiken het proximus netwerk...
http://www.scarlet.be/nl/mobile/postpaid/
Re: Is er een reden om GEEN Generation-Connect te nemen
Geplaatst: 08 sep 2012, 10:02
door tendonsie
De enige nadelen die ik tot nu to heb langs zien komen:
- Geen facturatie mogelijkheid.
(Edit: FOUT, kan toch. Zie Reactie Tim) Als je 100MB buitenland op is, is het op. Roaming kan niet.
Ik ben blije klant bij GC. Ik zou zeggen, neem het
Je kunt toch elk moment wegstappen.
Re: Is er een reden om GEEN Generation-Connect te nemen
Geplaatst: 08 sep 2012, 10:10
door mattionline
tendonsie schreef:De enige nadelen die ik tot nu to heb langs zien komen:
- Geen facturatie mogelijkheid.
Als je 100MB buitenland op is, is het op. Roaming kan niet.
Ik ben blije klant bij GC. Ik zou zeggen, neem het
Je kunt toch elk moment wegstappen.
Hoezo roaming kan niet?
Zolang je nog belkrediet hebt moet je toch kunnen surfen met je resterende belkrediet?
Ik ben zelf heel tevreden van Generation Connect, zo goed als overal waar ik kom 3G nu

Op sommige plaatsen zoals Berchem station merk je wel dat het 3G netwerk overbelast is

Re: Is er een reden om GEEN Generation-Connect te nemen
Geplaatst: 08 sep 2012, 10:12
door Astralon
tendonsie schreef:De enige nadelen die ik tot nu to heb langs zien komen:
- Geen facturatie mogelijkheid.
Als je 100MB buitenland op is, is het op. Roaming kan niet.
Ik ga me niet mengen in de discussie of het nu wel of niet kan maar als het niet kan lijkt me dat niet onmiddellijk een nadeel want met de abonnementen kan je dat eigenlijk ook niet wegens niet betaalbaar

.
Re: Is er een reden om GEEN Generation-Connect te nemen
Geplaatst: 08 sep 2012, 11:36
door tendonsie
Om dit probleem op te lossen, hebben we beslist het nationale internet te blokkeren wanneer er geen enkele herlaadbonus actief is en dit vanaf 5 juni 2012.
Bron:
http://www.generation-connect.be/static ... bonus.aspx
Dit is ook internationaal actief.
Bron:
Eva van Belgacom
Re: Is er een reden om GEEN Generation-Connect te nemen
Geplaatst: 08 sep 2012, 11:53
door Tim.Bracquez
@tendonsie: Heb hierover een discussie met EVA gevoerd op twitter, en het gaat toch. Trouwens nog getest gehad in aug en het werkte toen. Dus roaming kan wel, kost je enkel wat geld
Re: Is er een reden om GEEN Generation-Connect te nemen
Geplaatst: 08 sep 2012, 12:07
door Sasuke
mattionline schreef:
Ik ben zelf heel tevreden van Generation Connect, zo goed als overal waar ik kom 3G nu

Op sommige plaatsen zoals Berchem station merk je wel dat het 3G netwerk overbelast is

Ben zelf bij GC weggegaan en terug naar Telenet omdat waar ik woon (Peer) ik soms zelfs geen signaal had thuis. Maar als je op plaatsen komt waar met Proximus altijd 3G is, dan zou ik toch niet twijfelen.
Grtz,
Sasuke
Re: Is er een reden om GEEN Generation-Connect te nemen
Geplaatst: 08 sep 2012, 14:20
door silencer
thamar schreef:Prepaid zou een reden kunnen zijn.
Hoofdreden zijn misschien de dure belminuten. 25c/min...
Naar Scarlet kan je ook eens kijken, gebruiken het proximus netwerk...
http://www.scarlet.be/nl/mobile/postpaid/
Neem een ovh nummer en registreer dat in je gsm 1,2eur/maand (of/en internetcalls gebruiken), bel naar de betaallijn en voor 10eur/maand ben je er vanaf (niet slecht voor roaming, 2GB en 2000sms).
Re: Is er een reden om GEEN Generation-Connect te nemen
Geplaatst: 17 sep 2012, 15:17
door street11
Mijn datapack was net op en heb zo'n databundle van 250mb besteld. Netjes de code ingetikt en er stond op dat de bundle voor 31dagen geactiveerd werd en ik een kijkje moest nemen op m.skynet.be om vandaag nog te beginnen.
Als ik op mijn Hello-app kijk is het geld echter niet van mijn kaartje gegaan + de data niet toegevoegd aan mijn nog huidige 61mb. Als ik opnieuw de bundle probeer te bestellen komt erop dat ik niet genoeg krediet heb, dus de actie zou weldegelijk moeten gelukt zijn. Dacht aan een hapering op mijn Hello-app, maar ik kan nog steeds niet op internet met mijn gsm omdat (vermoed ik) mijn data geblokkeerd is wegens geen krediet meer?
Edit: GSM eens aan en uitzetten did the trick

Re: Is er een reden om GEEN Generation-Connect te nemen
Geplaatst: 17 sep 2012, 15:40
door selder
Ik heb al sinds de lancering ook GenerationConnect in m'n iPhone, en ik gebruik het zoveel dat die 2GB per oplaadbeurt toch goed gebruikt wordt

Voornamelijk tetheren via de Personal Hotspot in centrum Leuven is gewoon een droom - constant 7mbps down, dat is sneller dan mijn DSL verbinding van een paar jaar geleden
Het enige dat een beetje tegensteekt is dat er op de Generation Connect maar een zeer beperkte Voicemail zit - het is aan of uit, maar je kan de tijd niet zelf instellen.
Als Belgacom nu ook nog betalingen via Paypal zou toelaten van in de Hello app, dan zou dit echt een topproduct zijn!
Re: Is er een reden om GEEN Generation-Connect te nemen
Geplaatst: 17 sep 2012, 16:10
door UBremoved9108
Ik gebruik mijn GEC vooral voor op mijn smartphone (dus zelden tethering), mail, youtube, krant lezen, browsen... etc.
Ik gebruik het ook om muziek te streamen vanuit mijn NAS naar mijn smartphone (dus dan gaat die 2 gig er wel snel door).
Het is een zeer goed product maar het enige wat me enorm stoort zijn de trage EDGE snelheden bij Proximus (bij BASE is de EDGE stukken beter).
Wanneer je binnen in een gebouw zit (was gisteren in een casino middelkerke) valt de ontvangst toch al snel terug naar EDGE, en dan ben je gezien.
EDGE is bij Proximus zo goed als niet werkbaar (browsen gaat moeilijk) en is bijna enkel goed voor push mail te ontvangen.
IK weet wel dat BASE een pak minder EDGE dekking heeft dan Proximus, maar de EDGE is daar toch veel beter.
Bij proximus is precies alsvolgt: in 95% van de gevallen heb je een bijzonder goede verbinding (3G), maar als je terugvalt naar EDGE is het zo erg dat je bijna geen verbinding meer hebt.
Daar waar je bij BASE iets minder snel netwerk hebt, maar je hebt toch altijd een relatief goede verbinding...
Just my 2 cents...
Re: Is er een reden om GEEN Generation-Connect te nemen
Geplaatst: 17 sep 2012, 16:19
door wied
juist, zo is dat. Daarom hier Mobile Vikings (data only) voor internet en Proximus pay&surf voor smartphone/voip... The best of 2 worlds!
Re: Is er een reden om GEEN Generation-Connect te nemen
Geplaatst: 27 okt 2012, 13:22
door ldw
Hoe zit het nu met roaming buitenland? Als je MB's voor buitenland op zijn, kan je dan wel of niet aan roaming doen met je belkrediet?
Re: Is er een reden om GEEN Generation-Connect te nemen
Geplaatst: 27 okt 2012, 13:24
door Tim.Bracquez
@ldw: dat kan
Re: Is er een reden om GEEN Generation-Connect te nemen
Geplaatst: 30 okt 2012, 07:03
door Avenger 2.0
Hoofdreden voor mij om niet voor proximus/mobistar prepaid te gaan is dat je de voicemail niet van de standaard 15s naar 30s kan vertragen. Klinkt misschien stom, maar ik haat het om altijd net die telefoon te missen bij het opnemen, zeker als het belangrijk kan zijn.
Re: Is er een reden om GEEN Generation-Connect te nemen
Geplaatst: 30 okt 2012, 09:57
door kurtcockaert
Bij GC kan je de mailbox helemaal uitschakelen. Bij Mobi niet. Vandaar dat ik voor GC gekozen heb.
Re: Is er een reden om GEEN Generation-Connect te nemen
Geplaatst: 30 okt 2012, 10:13
door Avenger 2.0
kurtcockaert schreef:Bij GC kan je de mailbox helemaal uitschakelen. Bij Mobi niet. Vandaar dat ik voor GC gekozen heb.
Uitzetten vind ik dan ook weer niet echt een oplossing, maar inderdaad al beter dan niets.
Re: Is er een reden om GEEN Generation-Connect te nemen
Geplaatst: 30 okt 2012, 11:32
door LPS
Is dat tegenwoordig van 20 > 15 seconden standaar gebracht? Ik dacht dat het vroeger 20s was. Pf, pure geldklopperij.
Re: Is er een reden om GEEN Generation-Connect te nemen
Geplaatst: 30 okt 2012, 12:00
door xenne
mij mobile vikings heb je meer mogelijkheden mbt voicemail afstellen:
https://mobilevikings.com/nl/help/quest ... voicemail/
persoonlijk zet ik de mijne altijd af, mobile internet is enige waar dat niet mogelijk is
Re: Is er een reden om GEEN Generation-Connect te nemen
Geplaatst: 01 feb 2013, 15:11
door nete
@ selder: vraag een Citibank Belgacom World Mastercard, kost 5 euro per jaar, maar je hebt 5% cashback op je uitgaven aan Proximus/Belgacom als je daarvoor die kaart gebruikt. Bovendien heb je 1% cashback op de rest van de betalingen met die kaart. Een zichtrekening hoef je er niet te hebben.