Omdat mijn vriendin gisteren mij een flyer van King & Kong onder de neus duwde heb ik mij deze morgen nog eens verdiept in de huidige tariefplannen van Proximus.
Woops, ja, ik wil bij Proximus blijven omdat ik uit ervaring weet dat ze in bepaalde gebieden waar ik kom gewoon het beste netwerk hebben.
Dus ben ik eens gaan kijken naar Generation Connect en voor zowat al onze nummers lijkt dit een goede deal te zijn.
Als ik dit aanbod vergelijk met de Bizz Mobile abonnementen lijkt die Generation Connect te mooi om waar te zijn.
Is er een reden om GEEN Generation Connect te nemen?
Is er een reden om GEEN Generation-Connect te nemen
-
- Elite Poster
- Berichten: 1294
- Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Prepaid zou een reden kunnen zijn.
Hoofdreden zijn misschien de dure belminuten. 25c/min...
Naar Scarlet kan je ook eens kijken, gebruiken het proximus netwerk...
http://www.scarlet.be/nl/mobile/postpaid/
Hoofdreden zijn misschien de dure belminuten. 25c/min...
Naar Scarlet kan je ook eens kijken, gebruiken het proximus netwerk...
http://www.scarlet.be/nl/mobile/postpaid/
Laatst gewijzigd door Ramaht 08 sep 2012, 10:03, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Pro Member
- Berichten: 401
- Lid geworden op: 20 aug 2011, 11:52
- Twitter: tendonsie
- Locatie: Wervik, België
- Uitgedeelde bedankjes: 654 keer
- Bedankt: 40 keer
De enige nadelen die ik tot nu to heb langs zien komen:
Je kunt toch elk moment wegstappen.
- Geen facturatie mogelijkheid.
(Edit: FOUT, kan toch. Zie Reactie Tim) Als je 100MB buitenland op is, is het op. Roaming kan niet.

Je kunt toch elk moment wegstappen.
Laatst gewijzigd door tendonsie 08 sep 2012, 13:01, in totaal 2 gewijzigd.
Mijn websitesoverzicht & hardware: Tendonsie.com <-> Tendonsie Services Comm. V. (Nieuwe Site) <-> WorldofMinecraft
-
- Plus Member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 14:32
- Locatie: Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 10 keer
Hoezo roaming kan niet?tendonsie schreef:De enige nadelen die ik tot nu to heb langs zien komen:Ik ben blije klant bij GC. Ik zou zeggen, neem het
- Geen facturatie mogelijkheid.
Als je 100MB buitenland op is, is het op. Roaming kan niet.![]()
Je kunt toch elk moment wegstappen.

Zolang je nog belkrediet hebt moet je toch kunnen surfen met je resterende belkrediet?

Ik ben zelf heel tevreden van Generation Connect, zo goed als overal waar ik kom 3G nu

Op sommige plaatsen zoals Berchem station merk je wel dat het 3G netwerk overbelast is

Laatst gewijzigd door mattionline 08 sep 2012, 10:12, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3310
- Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
- Locatie: Lochristi
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Ik ga me niet mengen in de discussie of het nu wel of niet kan maar als het niet kan lijkt me dat niet onmiddellijk een nadeel want met de abonnementen kan je dat eigenlijk ook niet wegens niet betaalbaartendonsie schreef:De enige nadelen die ik tot nu to heb langs zien komen:
- Geen facturatie mogelijkheid.
Als je 100MB buitenland op is, is het op. Roaming kan niet.

-
- Pro Member
- Berichten: 401
- Lid geworden op: 20 aug 2011, 11:52
- Twitter: tendonsie
- Locatie: Wervik, België
- Uitgedeelde bedankjes: 654 keer
- Bedankt: 40 keer
Om dit probleem op te lossen, hebben we beslist het nationale internet te blokkeren wanneer er geen enkele herlaadbonus actief is en dit vanaf 5 juni 2012.
Bron:
http://www.generation-connect.be/static ... bonus.aspx
Dit is ook internationaal actief.
Bron:
Eva van Belgacom
Bron:
http://www.generation-connect.be/static ... bonus.aspx
Dit is ook internationaal actief.
Bron:
Eva van Belgacom
Mijn websitesoverzicht & hardware: Tendonsie.com <-> Tendonsie Services Comm. V. (Nieuwe Site) <-> WorldofMinecraft
-
- Elite Poster
- Berichten: 3202
- Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
- Bedankt: 450 keer
@tendonsie: Heb hierover een discussie met EVA gevoerd op twitter, en het gaat toch. Trouwens nog getest gehad in aug en het werkte toen. Dus roaming kan wel, kost je enkel wat geld
- Sasuke
- userbase crew
- Berichten: 5740
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
- Bedankt: 550 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ben zelf bij GC weggegaan en terug naar Telenet omdat waar ik woon (Peer) ik soms zelfs geen signaal had thuis. Maar als je op plaatsen komt waar met Proximus altijd 3G is, dan zou ik toch niet twijfelen.mattionline schreef: Ik ben zelf heel tevreden van Generation Connect, zo goed als overal waar ik kom 3G nu
Op sommige plaatsen zoals Berchem station merk je wel dat het 3G netwerk overbelast is
Grtz,
Sasuke
-
- Elite Poster
- Berichten: 4061
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
- Bedankt: 103 keer
Neem een ovh nummer en registreer dat in je gsm 1,2eur/maand (of/en internetcalls gebruiken), bel naar de betaallijn en voor 10eur/maand ben je er vanaf (niet slecht voor roaming, 2GB en 2000sms).thamar schreef:Prepaid zou een reden kunnen zijn.
Hoofdreden zijn misschien de dure belminuten. 25c/min...
Naar Scarlet kan je ook eens kijken, gebruiken het proximus netwerk...
http://www.scarlet.be/nl/mobile/postpaid/
Mijn datapack was net op en heb zo'n databundle van 250mb besteld. Netjes de code ingetikt en er stond op dat de bundle voor 31dagen geactiveerd werd en ik een kijkje moest nemen op m.skynet.be om vandaag nog te beginnen.
Als ik op mijn Hello-app kijk is het geld echter niet van mijn kaartje gegaan + de data niet toegevoegd aan mijn nog huidige 61mb. Als ik opnieuw de bundle probeer te bestellen komt erop dat ik niet genoeg krediet heb, dus de actie zou weldegelijk moeten gelukt zijn. Dacht aan een hapering op mijn Hello-app, maar ik kan nog steeds niet op internet met mijn gsm omdat (vermoed ik) mijn data geblokkeerd is wegens geen krediet meer?
Edit: GSM eens aan en uitzetten did the trick
Als ik op mijn Hello-app kijk is het geld echter niet van mijn kaartje gegaan + de data niet toegevoegd aan mijn nog huidige 61mb. Als ik opnieuw de bundle probeer te bestellen komt erop dat ik niet genoeg krediet heb, dus de actie zou weldegelijk moeten gelukt zijn. Dacht aan een hapering op mijn Hello-app, maar ik kan nog steeds niet op internet met mijn gsm omdat (vermoed ik) mijn data geblokkeerd is wegens geen krediet meer?
Edit: GSM eens aan en uitzetten did the trick

- selder
- Moderator
- Berichten: 6609
- Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
- Locatie: Tienen
- Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
- Bedankt: 771 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Ik heb al sinds de lancering ook GenerationConnect in m'n iPhone, en ik gebruik het zoveel dat die 2GB per oplaadbeurt toch goed gebruikt wordt 
Voornamelijk tetheren via de Personal Hotspot in centrum Leuven is gewoon een droom - constant 7mbps down, dat is sneller dan mijn DSL verbinding van een paar jaar geleden
Het enige dat een beetje tegensteekt is dat er op de Generation Connect maar een zeer beperkte Voicemail zit - het is aan of uit, maar je kan de tijd niet zelf instellen.
Als Belgacom nu ook nog betalingen via Paypal zou toelaten van in de Hello app, dan zou dit echt een topproduct zijn!

Voornamelijk tetheren via de Personal Hotspot in centrum Leuven is gewoon een droom - constant 7mbps down, dat is sneller dan mijn DSL verbinding van een paar jaar geleden

Het enige dat een beetje tegensteekt is dat er op de Generation Connect maar een zeer beperkte Voicemail zit - het is aan of uit, maar je kan de tijd niet zelf instellen.
Als Belgacom nu ook nog betalingen via Paypal zou toelaten van in de Hello app, dan zou dit echt een topproduct zijn!
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
-
- Elite Poster
- Berichten: 806
- Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 29 keer
Ik gebruik mijn GEC vooral voor op mijn smartphone (dus zelden tethering), mail, youtube, krant lezen, browsen... etc.
Ik gebruik het ook om muziek te streamen vanuit mijn NAS naar mijn smartphone (dus dan gaat die 2 gig er wel snel door).
Het is een zeer goed product maar het enige wat me enorm stoort zijn de trage EDGE snelheden bij Proximus (bij BASE is de EDGE stukken beter).
Wanneer je binnen in een gebouw zit (was gisteren in een casino middelkerke) valt de ontvangst toch al snel terug naar EDGE, en dan ben je gezien.
EDGE is bij Proximus zo goed als niet werkbaar (browsen gaat moeilijk) en is bijna enkel goed voor push mail te ontvangen.
IK weet wel dat BASE een pak minder EDGE dekking heeft dan Proximus, maar de EDGE is daar toch veel beter.
Bij proximus is precies alsvolgt: in 95% van de gevallen heb je een bijzonder goede verbinding (3G), maar als je terugvalt naar EDGE is het zo erg dat je bijna geen verbinding meer hebt.
Daar waar je bij BASE iets minder snel netwerk hebt, maar je hebt toch altijd een relatief goede verbinding...
Just my 2 cents...
Ik gebruik het ook om muziek te streamen vanuit mijn NAS naar mijn smartphone (dus dan gaat die 2 gig er wel snel door).
Het is een zeer goed product maar het enige wat me enorm stoort zijn de trage EDGE snelheden bij Proximus (bij BASE is de EDGE stukken beter).
Wanneer je binnen in een gebouw zit (was gisteren in een casino middelkerke) valt de ontvangst toch al snel terug naar EDGE, en dan ben je gezien.
EDGE is bij Proximus zo goed als niet werkbaar (browsen gaat moeilijk) en is bijna enkel goed voor push mail te ontvangen.
IK weet wel dat BASE een pak minder EDGE dekking heeft dan Proximus, maar de EDGE is daar toch veel beter.
Bij proximus is precies alsvolgt: in 95% van de gevallen heb je een bijzonder goede verbinding (3G), maar als je terugvalt naar EDGE is het zo erg dat je bijna geen verbinding meer hebt.
Daar waar je bij BASE iets minder snel netwerk hebt, maar je hebt toch altijd een relatief goede verbinding...
Just my 2 cents...
-
- Elite Poster
- Berichten: 6883
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 282 keer
juist, zo is dat. Daarom hier Mobile Vikings (data only) voor internet en Proximus pay&surf voor smartphone/voip... The best of 2 worlds!
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
- Berichten: 3202
- Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
- Bedankt: 450 keer
@ldw: dat kan
-
- Elite Poster
- Berichten: 2272
- Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 119 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Hoofdreden voor mij om niet voor proximus/mobistar prepaid te gaan is dat je de voicemail niet van de standaard 15s naar 30s kan vertragen. Klinkt misschien stom, maar ik haat het om altijd net die telefoon te missen bij het opnemen, zeker als het belangrijk kan zijn.
-
- Plus Member
- Berichten: 221
- Lid geworden op: 04 sep 2012, 20:37
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 17 keer
Bij GC kan je de mailbox helemaal uitschakelen. Bij Mobi niet. Vandaar dat ik voor GC gekozen heb.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2272
- Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 119 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Uitzetten vind ik dan ook weer niet echt een oplossing, maar inderdaad al beter dan niets.kurtcockaert schreef:Bij GC kan je de mailbox helemaal uitschakelen. Bij Mobi niet. Vandaar dat ik voor GC gekozen heb.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
mij mobile vikings heb je meer mogelijkheden mbt voicemail afstellen:
https://mobilevikings.com/nl/help/quest ... voicemail/
persoonlijk zet ik de mijne altijd af, mobile internet is enige waar dat niet mogelijk is
https://mobilevikings.com/nl/help/quest ... voicemail/
persoonlijk zet ik de mijne altijd af, mobile internet is enige waar dat niet mogelijk is
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Pro Member
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 16 maa 2008, 13:09
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 14 keer
@ selder: vraag een Citibank Belgacom World Mastercard, kost 5 euro per jaar, maar je hebt 5% cashback op je uitgaven aan Proximus/Belgacom als je daarvoor die kaart gebruikt. Bovendien heb je 1% cashback op de rest van de betalingen met die kaart. Een zichtrekening hoef je er niet te hebben.