Pagina 1 van 1

Zeer veel ruis bij WeePee

Geplaatst: 06 sep 2012, 13:58
door Doktor Avalanche
Ik heb sinds enkele maanden weepee als voip provider.
Dit werkte tot een paar dagen geleden perfect, maar sinds een paar dagen is er wel erg veel ruis op de lijn. Zoveel zelfs dat bellen onmogelijk is.
Ik heb reeds met een ander toestel geprobeerd, en heb ook de kabels vervangen. Echter zonder succes.

Ik heb vdsl van belgacom en de voip config is gedaan in een bbox2 (wat dus een hele tijd heeft gewerkt). Ik heb al wat aan de instellingen gepruts maar ook dit is zonder resultaat. Een factory reset van de modem heb ik ook nog niet gedaan.

Ik zie in de sip call history van de bbox2 de oproepen binnenkomen.

Ik krijg die ruis ook als ik gewoon de hoorn opneem.
Waar wordt de beltoon gegenereerd (bij weepee?)

Iemand een idee waar ik moet zoeken?
Ik heb bij weepee ook een call geopend, maar ik heb de indruk dat ze UB meer lezen als hun eigen mails :nono:

Mvg Wim

Re: Zeer veel ruis bij WeePee

Geplaatst: 06 sep 2012, 14:09
door raf1
Probeer eens een paar verschillende nummers te bellen met een softphone, bvb. http://www.phonerlite.de/index_en.htm
Probeer daarna hetzelfde eens op de andere RJ-11-poort van de Bbox2. (Physical Interface Association aanpassen in de settings en Bbox2 herstarten!)

Op het eerste zicht lijkt me dit een 'fysiek' probleem met de RJ-11-poort.

Re: Zeer veel ruis bij WeePee

Geplaatst: 06 sep 2012, 15:15
door MarkDM
Als je het al hebt bij de kiestoon ligt het aan de Bbox , je kablage of je telefoontoestel.
Dat is zeker.

Re: Zeer veel ruis bij WeePee

Geplaatst: 06 sep 2012, 18:07
door Doktor Avalanche
Probeer daarna hetzelfde eens op de andere RJ-11-poort van de Bbox2. (Physical Interface Association aanpassen in de settings en Bbox2 herstarten!)

Op het eerste zicht lijkt me dit een 'fysiek' probleem met de RJ-11-poort.
@RAF1, dit blijkt 'voorlopig' inderdaad te helpen.

Hopelijk blijft het zo...

Bedankt voor de tips

Mvg Wim