Zeer veel ruis bij WeePee

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Berichten: 712
Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 122 keer
Bedankt: 70 keer
Contacteer:
Provider

Ik heb sinds enkele maanden weepee als voip provider.
Dit werkte tot een paar dagen geleden perfect, maar sinds een paar dagen is er wel erg veel ruis op de lijn. Zoveel zelfs dat bellen onmogelijk is.
Ik heb reeds met een ander toestel geprobeerd, en heb ook de kabels vervangen. Echter zonder succes.

Ik heb vdsl van belgacom en de voip config is gedaan in een bbox2 (wat dus een hele tijd heeft gewerkt). Ik heb al wat aan de instellingen gepruts maar ook dit is zonder resultaat. Een factory reset van de modem heb ik ook nog niet gedaan.

Ik zie in de sip call history van de bbox2 de oproepen binnenkomen.

Ik krijg die ruis ook als ik gewoon de hoorn opneem.
Waar wordt de beltoon gegenereerd (bij weepee?)

Iemand een idee waar ik moet zoeken?
Ik heb bij weepee ook een call geopend, maar ik heb de indruk dat ze UB meer lezen als hun eigen mails :nono:

Mvg Wim
Bijlagen
bbox2_telephone_line0_1.png
(28.86 KiB) Nog niet gedownload
bbox2_telephone_general.png
(55.21 KiB) Nog niet gedownload
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6186
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1957 keer
Recent bedankt: 5 keer

Probeer eens een paar verschillende nummers te bellen met een softphone, bvb. http://www.phonerlite.de/index_en.htm
Probeer daarna hetzelfde eens op de andere RJ-11-poort van de Bbox2. (Physical Interface Association aanpassen in de settings en Bbox2 herstarten!)

Op het eerste zicht lijkt me dit een 'fysiek' probleem met de RJ-11-poort.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1980
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

Als je het al hebt bij de kiestoon ligt het aan de Bbox , je kablage of je telefoontoestel.
Dat is zeker.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Berichten: 712
Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 122 keer
Bedankt: 70 keer
Contacteer:
Provider

Probeer daarna hetzelfde eens op de andere RJ-11-poort van de Bbox2. (Physical Interface Association aanpassen in de settings en Bbox2 herstarten!)

Op het eerste zicht lijkt me dit een 'fysiek' probleem met de RJ-11-poort.
@RAF1, dit blijkt 'voorlopig' inderdaad te helpen.

Hopelijk blijft het zo...

Bedankt voor de tips

Mvg Wim
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”