Grootte bijlage mails in Exchange

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 56 keer
Provider

Hallo,

Iets dat ik mij al een tijdje afvroeg is hoe Exchange omgaat met bijlagen in mails (de grootte van de bijlage). Standaard staat deze op 10mb dacht ik? Wat als je dit bvb optrekt naar 20mb in uw Exchange console? Dan dacht ik dat je intern mails kan sturen naar elkaar met 20mb in bijlage, maar vanaf je een mail stuurt naar een externe Exchange server je afhangt van hun quota? Dit zou dus willen zeggen dat mijn mail van 20mb niet zal afgeleverd worden aan de tegenpartij. Ben ik correct?

Mocht ik correct zijn dan is het waarschijnlijk aangeraden om de default mailgrootte te behouden op 10mb zoals de meeste bedrijven gebruiken?
Kan iemand mij een link of meer info geven omtrent dit onderwerp?

Thx !
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Je conclusie is correct... er valt dus niets aan toe te voegen.

Mail is trouwens niet echt geschikt voor grote attachments... daar zijn betere oplossingen voor.
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Weet ook dat mail hier niet voor gemaakt werd, maar die vraag werd mij vandaag gesteld of dit mogelijk was. Voordat ik een antwoord gaf aan die persoon had ik graag zelf nog even afgetoetst als ik wel degelijk correct ben :-)
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 157 keer

Argon schreef:... maar vanaf je een mail stuurt naar een externe Exchange server je afhangt van hun quota?
Bovendien, je kan toch niet altijd weten welke server/mailsysteem ze aan de andere kant gebruiken ... Dat zal niet altijd een Exchange zijn hoor.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Klopt!
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”