Pagina 1 van 1
Telefoonlijn dood door werken(klantvriendelijk?)
Geplaatst: 20 aug 2012, 15:40
door crazydavid
Donderdag probeer ik even naar huis te bellen en was het steeds bezet. Nu na lang proberen bel ik dan toch maar even op de gsm naar huis en blijkt dat er geen telefoon meer is maar wel internet. Thuis gekomen en gebeld naar de helpdesk weten ze mij te vertellen dat mijn lijn dood zal zijn tot minstens 23/08 omdat ze ergens een defecte kabel hebben. Wel spijtig als ze dit allemaal weten dat ze zelf eens geen moeite doen om mijn even op te bellen en een gratis doorschakeling aan te bieden. Op welke manier kan ik compensatie krijgen voor het niet kunnen gebruiken van mijn telefoonlijn om te bellen? Iemand ervaring met dit probleem?
Re: Telefoonlijn dood door werken(klantvriendelijk?)
Geplaatst: 20 aug 2012, 15:52
door krisken
Compensatie : aangetekend schrijven sturen naar belgacom met de vraag hiernaar en de verduidelijking.
Ben je met je GSM ook klant bij belgacom (zelfde klantnummer) als met je telefoon/internet?
Re: Telefoonlijn dood door werken(klantvriendelijk?)
Geplaatst: 20 aug 2012, 17:44
door crazydavid
Ja met Gsm ook bij belgacom maar een ander klantnr. .
Re: Telefoonlijn dood door werken(klantvriendelijk?)
Geplaatst: 20 aug 2012, 17:46
door redman
Gewoon wachten tot de storing opgelost is en dan bellen naar de facturatie dienst/klachtendienst en het probleem uitleggen.
Re: Telefoonlijn dood door werken(klantvriendelijk?)
Geplaatst: 20 aug 2012, 18:04
door axs
compensatie ligt trouwens vast in de algemene voorwaarden en bedraagt 1 maand abonnementsgeld per dag vertraging van de herstelling.(wordt gerekend vanaf werkdag 2 na het melden van de storing)
Gewoon bellen met de klantendienst als het probleem opgelost is en vragen naar de compensatie.
Absoluut niet nodig om hier een aangetekende brief voor te versturen.
Re: Telefoonlijn dood door werken(klantvriendelijk?)
Geplaatst: 20 aug 2012, 18:09
door krisken
crazydavid schreef:Ja met Gsm ook bij belgacom maar een ander klantnr. .
Hoe wil je dan dat Belgacom je belt om te zeggen dat er een storing is?
Lijkt mij een beetje idioot voor heel de klantendatabase erbij te halen om te zien of er toevallig niemand in de getroffen wijken woont...
Re: Telefoonlijn dood door werken(klantvriendelijk?)
Geplaatst: 20 aug 2012, 18:31
door philippe_d
crazydavid schreef: Wel spijtig als ze dit allemaal weten dat ze zelf eens geen moeite doen om mijn even op te bellen en een gratis doorschakeling aan te bieden.
Die gratis doorschakeling van binnenkomende oproepen naar je GSM kan je wel aanvragen. Of je nu GSM klant bij Belgacom of niet maakt niet uit.
Re: Telefoonlijn dood door werken(klantvriendelijk?)
Geplaatst: 20 aug 2012, 18:43
door driesve
axs schreef:compensatie ligt trouwens vast in de algemene voorwaarden
Klopt. 5 jaar geleden heb ik een week zonder telefoon gezeten omdat een technieker iets verkeerd had gedaan met de kabel (uitleg van Belgacom); het internet (ADSL) bleef wel werken. Na die week, wanneer alles terug werkte, heb ik gebeld met de klantendienst en op de volgende factuur stond een compensatie. Ik dacht dat het ongeveer overeenkwam met één maand internet+telefonie; maar zeker weet ik dat niet meer.