Vikings,
Als Viking Chief wil ik ons verontschuldigen voor het ongemak dat jullie gisteren hebben ondervonden.
Door de warmte heeft een datacenter van een toeleverancier het gedurende een paar uur begeven. We hebben alle maatregelen genomen die mogelijk zijn en hebben tijdens deze periode jullie verbruik (voice en data) niet aangerekend. Verder gaan we met onze toeleverancier analyseren hoe we dit in de toekomst kunnen vermijden.
We willen jullie nog eens bedanken voor jullie support en begrip en excuseren ons nogmaals voor het ongemak. Ook bedankt aan het team van Mobile Vikings, dat jullie tweets, Facebook berichten en mails heeft opgevolgd.
Viking groeten,
Hans Similon
MV en hun overtemp datacenter...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 240 keer
- Bedankt: 110 keer
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
-
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 661 keer
Natuurlijk moest dat net gebeuren terwijl het Pukkelpop was, waarbij telefonie/data voor de providers sowieso al een ramp was .
Enkel Proximus heeft goed stand gehouden lijkt me (maar die hadden dan ook wel serieus geïnvesteerd in connectiviteit als ik alle berichten, video's mag geloven).
Enkel Proximus heeft goed stand gehouden lijkt me (maar die hadden dan ook wel serieus geïnvesteerd in connectiviteit als ik alle berichten, video's mag geloven).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 173 keer
Lees: We zijn onze facturatiegegevens ook kwijtWe hebben alle maatregelen genomen die mogelijk zijn en hebben tijdens deze periode jullie verbruik (voice en data) niet aangerekend.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 303 keer
- Bedankt: 209 keer
Ik heb er mij zaterdagavond ook zwaar aan geërgerd. Dat elke provider eens met downtime te maken heeft is 1 ding, maar als je met een datacenter in zee gaat dat niet tegen het warme weer kan, dan ga ik mij daar toch serieus vragen bij stellen.
Ze spreken in hun blog dan ook over "een datacenter van een toeleverancier". Maar blijkbaar heeft hun redundantie niet gewerkt om te failover'en naar een ander datacenter? En dan ga ik ervan uit dat ze redundantie ingebouwd hebben
Ze spreken in hun blog dan ook over "een datacenter van een toeleverancier". Maar blijkbaar heeft hun redundantie niet gewerkt om te failover'en naar een ander datacenter? En dan ga ik ervan uit dat ze redundantie ingebouwd hebben
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 343 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Interpreteer ik die "toeleverancier" als afgeschreven materiaal bij Base?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1717 keer
- Bedankt: 932 keer
Hun website hebben ze precies overgedragen van de amazon cloud naar het WeePee netwerk (traceroute).
Misschien dat ze in nog dc's actief zijn, maar WeePee (zowel ADC Antwerpen als Level3 Brussel) lag er in elk geval niet uit
Misschien dat ze in nog dc's actief zijn, maar WeePee (zowel ADC Antwerpen als Level3 Brussel) lag er in elk geval niet uit
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1717 keer
- Bedankt: 932 keer
Weet iemand of andere mvno's er ook uitlagen (bvb medion mobile, ortel, simyo, tele2, mobilesud, scarlet, ...)?
Het platform waar MV mee werkt is blijkbaar aan de hand van Artillium (bron : www.artilium.com/arta/customers/#MVNO).
Een traceroute naar deze site leert mij dat deze op een Telenet i-fiber zitten.
Het platform waar MV mee werkt is blijkbaar aan de hand van Artillium (bron : www.artilium.com/arta/customers/#MVNO).
Een traceroute naar deze site leert mij dat deze op een Telenet i-fiber zitten.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 252 keer
- Bedankt: 202 keer
mijn vrouw was afgelopen zaterdag urenlang niet in de mogelijkheid om sms berichten door te sturen via MedionMobile...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA