Terugbetaling beltegoeden bij overlijden

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Ferna
Starter
Starter

Hallo,

Een beetje een vreemde titel in het onderwerp, maar ik wist niet hoe ik dit anders onder woorden moest brengen.

Mijn schoonbroer is onlangs overleden, en zijn zuster die zijn enige erfgename is, heeft ook 2 GSM's van hem in bezit gekregen.
Op beide GSM's zit proximus pay&go.
Op de ene GSM staat een beltegoed van ca € 15,-, en op de andere ca. € 68
Omdat zijn zuster en ik een abonnement hebben bij een andere provider, en in dat abonnement dat nog ca. 2 jaar loopt, zitten zoveel "gratis" belminuten, dat wij die nooit kunnen opgebruiken, is de vraag waar wij mee zitten, of Proximus zo coulant zou zijn, om het beltegoed, samen ca. € 83,- te willen restitueren ??
Dat beltegoed van ca. € 15,- op die ene gsm, is pas een week voor zijn overlijden erop gezet.

Wie geeft ons informatie, of dat zou kunnen, en zo ja, hoe te handelen.

Vast heel hartelijk dank voor informatie en tips.

Vriendelijke groet,

Ferna
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 223 keer

Ga naar http://www.betaallijn.be en schrijf je in. Vervolgens gewoon met beide GSM's het belkrediet opbellen. Je zal maar iets van een 50% krijgen maar da's beter dan niets...
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
LPS
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 37 keer

De enige optie lijkt me ook om de airtime op te maken.
Probeer het, en dit is echt respectvol bedoeld, te vergelijken met de naft in de auto van een overledene, die kan je ook niet naar het tankstation terugbrengen en laten uitbetalen.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 450 keer

Contacteer belgacom, ze zullen dit wel terugbetalen. Het is zeker niet te vergelijken met benzine van het pompstation omdat het nog steeds geld/krediet is.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
Bedankt: 156 keer

Het is in dit geval geen geld meer, maar "krediet"->proximus-euros. Het staat u natuurlijk nog altijd vrij om die op te gebruiken.

Pay and Go is een formule waar ge op voorhand betaald, geen abonnement, zou me heel sterk lijken dat ge die belminuten terug kunt omruilen voor geld.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Allereerst mijn medeleven voor het verlies van je schoonbroer.
En om op je vraag te antwoorden dan.
Wie geeft ons informatie
Een belgacom-verkooppunt natuurlijk. Zorg voor een overlijdensbericht en vraag een creditering aan. Maar aangezien het om een pre-paid formule gaat, denk ik niet dat het mogelijk is. Ook niet als dit nog maar twee weken geleden is aangevraagd.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster

Gray schreef:Het is in dit geval geen geld meer, maar "krediet"->proximus-euros. Het staat u natuurlijk nog altijd vrij om die op te gebruiken.
Krediet zou je terug moeten krijgen, belminuten niet uiteraard. Ooit advocaat brief laten sturen naar bedrijf die nog 200 euro krediet van me had, binnen 30 dagen moesten ze dit over maken. Staat dus ergens beschreven... Dit is geld dat krediet was om domeinen te kopen maar wou weg bij die partij, juist zelfde.

Dus je kan het gewoon vragen en de situatie uitleggen, het zijn echt geen onmensen hoor die van Belgacom...
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

M'n deelneming.

Overlijden geeft recht om onmiddellijk zonder opzeg op te zeggen, in het geval van abonnement met contract. Een van de 2 partijen bestaat immers niet meer en betekent dus ontbinding van het contract. Belgacom doet daar uiteraard niet moeilijk over.

Een pay & go staat in principe niet op naam en is dus niet gebonden aan bovenstaande regel. "Voor in de vuilbak", bij wijze van spreken. Opbellen via terugbetaal-systeem-lijnen zoals eerder gezegd gaat je hoogste return geven denk ik.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster

@meon: Mijn kaartjes staan allemaal op naam, tenzij he oudere kaartjes zijn; maar ik laat ze regelmatig vervangen voor de veiligheid.
Het is tegenwoordig normaal dat je deze op naam laat zetten met je rijksregisternummer en staat ook bij in e-services. Dus dan zullen ze hierover niet moeilijk doen.
Ferna
Starter
Starter

Allen die gereageerd hebben met informatie en tips, mijn hartelijke dank.
Volgende week moet ik in Brugge zijn, en daar is een Belgacomwinkel.
Wat zou ik best doen, daar het geval eens voorleggen, of rechtstreeks contact opnemen met Brussel ??.

Vast dank voor aanvullende informatie.

Vriendelijke groet,

Ferna
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”