Allwinner A10 MK802+ Android 4.0 Mini PC op USB-stick formaa

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 97 keer
Provider

Vandaag te koop op Ibood, lijkt me leuk voor Weepee TV

Merk: Allwinner
Type: MK802+
Android 4.0 Mini PC op USB-stick formaat!
Maakt van elk HDMI-scherm een échte SmartTV
Kleinste draagbare PC ooit
Besturingssysteem: Android 4.0 ICS
Allwinner A10 processor met 1,5 GHz
1GB DDR3 werkgeheugen
4GB interne opslag
Grafische processor: 2D/ 3D/ OpenGL ES2.0(AMD Z430)/ OpenVG1.1(AMD Z160) 27M Tri/sec
Ingebouwde WiFi b/g/n
microSD kaartslot voor geheugenuitbreiding (tot 32GB)
Poorten: Micro 5pin USB/ USB2.0/ HDMI
HDMI uitvoer: 1080p & 2160p
Audio: AAC, AAC+, eAAC+, AMR-NB, AMR-WB, QCP, MP3, WMA, WAV, MIDI, M4A
Video: WMV/ASF/MP4/3GP/3G2M4V/AVI/MJPEG/RV10/DivX/VC-1/MPEG-2/ MPEG-4/H.263/H.264/1280×720P HD 30 fps, 1080P/720×480 D1 30fps
Apps en games installeren van Google Play
Voorgeïnstalleerde apps: Youku,Tudou,QQ,Youtube,Twitter,AngryBird,Office,Gmail,Browser,Skype
Kleur: Zwart
Afmetingen: 89 x 35 x 13.5 mm
Gewicht: 28g
Wettelijke garantie: 2 jaar
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 450 keer

PS: Die dingen koop je voor (los) 50 euro op ebay (nieuw) inclusief zendkosten... Het 512MB model is 10 euro goedkoper en denk dat dit ook al voldoende is.

Samen met een remote die je ook voor geen geld op ebay vindt heb je een mooi platform, maar eerst moet weepee met hun product komen hé :-D

Zou hierop werken want je hebt minimaal ICS nodig voor weepeeTV (HLS)
konda
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Die A10 is het echt niet, cortex a8 heeft zijn beste tijd al een paar jaartjes geleden gezien.
Waarom allwinner daar nog een monster van frankenstein met die mali 400 gpu van heeft willen maken snap ik niet goed.

Ik was net in media markt en heb daar eventjes met een yarvic tablet geprutst die het ook moest doen met die soc. Ik kan u melden dat het echt niet alles is zelfs het laden van het configuratie scherm duurde lang.

Die mali 400 zal het wel goed doen om video op een scherm te toveren maar voor de rest zal die usb-stick computer echt een onaangenaam ding zijn om mee te werken. wacht nog een paar weken en koop dan de cotton candy als je je niet dood wil ergeren aan een systeem dat er even lang om doet om een instructie uit te voeren als de tijd die een windows computer nodig heeft om op te starten.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
Bedankt: 115 keer
Provider

Vorige week nog een filmpje van gezien waarin iemand dat test en volgens die werkt het ook niet aangenaam.
het ding is niet echt snel te noemen.
Razornord
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 18 keer

Op dealextreme staat dezelfde maar dan aan €20 minder. Met de verzendingskosten erbij gerekend, kom je dan op €26 verschil. Enkel de garantie zal geen twee jaren zijn natuurlijk :angel: .
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Das ibood he... vind maar eens een aanbieding aan doorstreepte prijs.. pure klantenmisleiding.
Soms is zit er eens iets goed tussen, meestal tijdens de hunt en dan onmiddelijk weg.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 264 keer

Eigenlijk zie ik het nut niet van die dingen.
Voor die prijs koop je vaak een gelijkaardige tablet. Kun je even goed die aansluiten aan de tv. Kun je dan ook nog eens met touch bedienen indien gewenst.
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Een tablet aan 70€ of minder ???
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster

De A10 tablets, ja. Die kosten werkelijk niks nu. Op DX/FP/Ali zijn ze te vinden aan een 55-60$
Als de prijs 70€ is: Ainol Novo 7 Tornados is een mooi alternatief. Deze kost ongeveer 65-70€. (niet geweldig scherm, beter scherm = 90€)

Er zijn ook zon stickjes met dual-core, deze kosten dan 110€. Voor 110€ haal je een RK3066 tablet et IPS in huis. (of een Ainol Aurora II toch zeker)

Hier op deze prijzen riskeer je nog een verhoging van 21% BTW, maar goed, blijft erg goedkoop als je vergelijkt met een nutteloze stick. Deze kun je dan tenminste inde zetel nemen om te surfen bv.)

PS: je moet niet per se uit china halen, mits wat zoeken, zijn er ook wat BE/NL resellers, maar ook andere merken (bv. Kruidvat/Bart Smit/Yarvik/Archos Arnova/...) - kost ook niet zo veel.
Ik wil maar zeggen: deze kost 75€ incl. verzending, haal eentje in Kruidvat, heb je een IPS scherm, met identieke specs. Ik weet wat gekozen.
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

goedkoop is miskoop vrees ik als je het op langere termijn bekijkt.
Persoonlijk zou ik inzetten op google Nexus, in de hoop dat je langer updates kan verkrijgen, en je hebt toch een toestel aan een gunstige prijs.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster

Hier spreken we dan over de prijs x2 he. Het is dan wel een prachtapparaat voor dagelijks gebruik. (zonde van geen hdmi en microsd)

Mijn punt was: voor aan een tv te hangen ben je beter af met een tablet dan een flauw stickje.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 396 keer
Bedankt: 194 keer
Provider

En hoe dan bedienen? Met tablet op de bank en met een lange hdmi kabel tot aan de TV?
Of tablet aan de TV, en met een wireless muis/keyboard de tablet bedienen?
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”