Hallo,
Ik heb momenteel pay & go generation 15€/maand en die komt er automatisch elke maand via mijn vader zijn abonnement (smile together 20) bij. Nu heb ik deze namiddag al paar keer naar de nummer 6000 gebeld voor informatie.
1) Gevraagd om mijn prepaid kaart om te zetten naar connect en dit was mogelijk zeiden ze. Ik moest dan alleen de maandelijkse betaling stop zetten.
Dit gezegd tegen mijn vader en gevraagd dat hij ervoor zou bellen.
2) Hij belt ervoor en toen zeiden ze dat het niet ging (het over zetten naar connect) omdat dit enkel voor nieuwe klaten was en niet voor al klanten die proximus zijn.. Of je moest een nieuw nummer aanvragen, wat niet de bedoeling is.
3) Ik zelf gebeld om nog is te vragen of het mogelijk was om connect te worden en weer zeiden ze dat het mogelijk was maar de maandelijkse betaling moest stop gezet worden door aangetekende brief.
4) Nog is gebeld om het stop te zetten en ze zeiden dat het mogelijk was en moest gewoon mijn klanten nummer geven. Ik wist dit niet dus moest het navragen aan mijn vader en besloot later terug te bellen.
5) Terug gebeld voor stop te zetten en toen zeiden ze dat het telefonisch niet mogelijk was alleen door aangetekende brief.
Wat ik niet snap is dat ik gewoon een prepaid kaart heb en het moet stopzetten.. Gewoon omdat dit maandelijks herladen wordt via mijn vader wordt het beschouwd als een abonnement zeiden ze..
Mijn vraag nu is het mogelijk om connect te worden? en moet het echt via aangetekende brief? Want heb ook al gelezen dat het normaal telefonisch ook mogelijk moet zijn..
Alvast bedankt.
Mvg,
Jens
overschakelen pay & go generation naar connect
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Dat is omdat een automatische herlading ook een soort "contract" is. Aangetekend doen en als het gebeurd is, gewoon bellen naar de klantendienst. Het is wel degelijk mogelijk om Pay&Go generation naar Connect over te zetten zonder nummerverlies.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Die contracten hebben ook een bepaalde duur. Ik ben het niet 100% zeker, maar je moet daarmee wel opletten denk ik.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 87 keer
Dat is niet geheel onlogisch. Bij een contract verbind je je voor een vaste periode aan je provider (meestal 1 à 2 jaar), bij prepaid kan je op ieder moment kosteloos opstappen.
Mocht je geen verbrekingskosten moeten betalen (wanneer je nog onder contract ligt), dan zou je via prepaid (dezelfde provider) naar iedere andere provider kunnen overstappen zonder kosten. In ieder geval verandert er binnenkort wel wat op gebied van minimum contractduur, dankzij de overheid.
De datum waarop je kosteloos kunt opzeggen, staat normaal op de factuur. De minimale contractduur voor automatische herlaadbeurt van €15 was 2 jaar. Maar misschien zit jij in een andere situatie? Of telt de contractduur van uw vader?
Mocht je geen verbrekingskosten moeten betalen (wanneer je nog onder contract ligt), dan zou je via prepaid (dezelfde provider) naar iedere andere provider kunnen overstappen zonder kosten. In ieder geval verandert er binnenkort wel wat op gebied van minimum contractduur, dankzij de overheid.
De datum waarop je kosteloos kunt opzeggen, staat normaal op de factuur. De minimale contractduur voor automatische herlaadbeurt van €15 was 2 jaar. Maar misschien zit jij in een andere situatie? Of telt de contractduur van uw vader?
Ja oké
maar ik wist niet dat je gewoon voor een automatische maandelijkse betaling ging dat je prepaid kaart ineens omgezet werd naar een soort van abonnement..
Op het factuur dat mijn vader krijgt vind ik niets terug van minimale contractduur.
Enkel een overzicht met het totale bedrag, samenvatting met de namen van tarief (2x pay & go en smile together 20)en dan nog het aantal minuten bellen en surfen enzovoort van mijn vader zijn abonnement.

Op het factuur dat mijn vader krijgt vind ik niets terug van minimale contractduur.
Enkel een overzicht met het totale bedrag, samenvatting met de namen van tarief (2x pay & go en smile together 20)en dan nog het aantal minuten bellen en surfen enzovoort van mijn vader zijn abonnement.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 87 keer
Geen idee of dat bij e-services staat (ben zelf weg bij Belgacom/Proximus). Als het niet op de factuur staat, dan kan je het eens vragen aan de klantendienst. Maar ik dacht dat het wettelijk verplicht was om dit op de factuur te vermelden?jensv schreef:mm oké, kan ik dit ergens op internet bekijken ofzo hoelang het contract nog zou lopen?
Je zit hier natuurlijk met een apart geval. Als ik het goed begrijpt, gaat een deel van uw vader z'n belkrediet naar uw pay&go-kaart? Misschien is er dan helemaal geen sprake van contractverbreking als uw vader dat krediet gewoon zelf bijhoudt. (Ik ben niet zeker!!)
Misschien eerst proberen die automatische herlading stop te zetten? (Dus terug gewoon naar Pay&Go gaan)
Als dat kosteloos gelukt is, dan is overstappen naar Connect geen probleem.
Ja mijn vader heeft een abonnement smile together 20 en betaald maandelijks 20€ + extra kosten moest hij over zijn belwaarde gaan. En mijn moeder en mijn pay & go komt automatisch bij op het factuur te staan
.
Mijn vader zijn abonnement kan hij zonder extra kosten opzeggen. Kga sfs nog is horen bij een belgacom shop en daar is horen wat ze zeggen
Bij mijn e-service staat er ook niets bij en ja op contract vind ik ook niets terug..

Mijn vader zijn abonnement kan hij zonder extra kosten opzeggen. Kga sfs nog is horen bij een belgacom shop en daar is horen wat ze zeggen

Bij mijn e-service staat er ook niets bij en ja op contract vind ik ook niets terug..
- Fallschirmjaeger
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 140 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Bij Proximus staat de einddatum van het contract altijd bij de bijlage bovenaan vermeld. Staat er niets, dan heb je een contract van onbepaalde duur en kan je dus kosteloos opzeggen.
vb van een Proximus factuur via de eerste beste google hit:
Het rood onderstreepte is dus waar je contractduur staat.
vb van een Proximus factuur via de eerste beste google hit:

Het rood onderstreepte is dus waar je contractduur staat.