Hallo,
Ik heb een raar fenomeen op een netbook (EEEPC 1201N). Doosje is al paar jaar oud en ik kreeg de laatste weken problemen met een enorm trage firefox browser. Traag in de zin van surfsnelheid, vermoedelijk enkel bij sites die flash gebruiken, bvb speedtest.net ofzo. Als ik bvb een speedtest deed op een VDsl2 lijn, trok ik daar amper 3 a 4mbit door met Firefox (v14), wanneer ik swapte naar IE of Chrome, onmiddelijk 30MBit. Het was dus echt wel browser gerelateerd. Ik probeerde vanalles, nieuw profiel, re-install, etc. haalde niks uit. De netbook draaide windows 7 en was nog nooit her-geïnstalleerd dus besloot ik om maar meteen eens grote kuis te houden en installeerde windows 7 volledig opnieuw.
Dus nu op een volledige clean install opnieuw firefox erop, maar verdorie, hetzelfde probleem! Ik heb al wat rond gegoogled en vind wel mensen met gelijkaardige problemen, maar niet echt een sluitende oorzaak of oplossing. Ik heb verschillende suggesties geprobeerd (laatste graphic drivers, re-install flash, nieuw profile in firefox, etc etc) Het haalde allemaal niets uit.
Leuk detail, op een desktop hier draait dezelfde firefox versie, dezelfde flash versie enz. en dit eveneens op een 32bit windows 7 machine.
Iemand ervaring met zoiets en een evt oplossing want ik weet het even niet meer?
Mvg
Yves
Trage Firefox op netbook, lijkt flash related
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 10 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
- Bedankt: 156 keer
Ik ben toevallig gisterenavond begonnen met mijn 1201N voor de eerste keer opnieuw te installeren. Reden is dat die plots veel trager geworden was, en ik gebruik ook FF als browser.
Ik ben wel van Chrome naar FF overgestapt omdat Chrome nog trager was.
Als de installatie gedaan is, zal ik ook eens speedtesten doen met verschillende browsers.
Ik ben wel van Chrome naar FF overgestapt omdat Chrome nog trager was.
Als de installatie gedaan is, zal ik ook eens speedtesten doen met verschillende browsers.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
- Bedankt: 264 keer
Ik heb reeds een maand last van trage Firefox, telkens als er een Flash-ding op de site staat. Hetzelfde gebeurt ook met Chrome en Opera.
Het was sinds gisteren opgelost door Flash te deinstalleren en terug te installeren (vanop de site). De nieuwe versie heeft het min of meer opgelost bij mij.
Het was trouwens op alle computers, zelfs op de krachtige. Het was volgens mij gewoon een bug...
Het was sinds gisteren opgelost door Flash te deinstalleren en terug te installeren (vanop de site). De nieuwe versie heeft het min of meer opgelost bij mij.
Het was trouwens op alle computers, zelfs op de krachtige. Het was volgens mij gewoon een bug...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
- Bedankt: 156 keer
Netbook is weer up-and-running.
Speedtesten zijn conform mijn 20/2 profiel en op alle browsers hetzelfde.
Mijn netbook startte voordien heel traag op, dus ik denk niet dat mijn probleem flash-gerelateerd was.
Speedtesten zijn conform mijn 20/2 profiel en op alle browsers hetzelfde.
Mijn netbook startte voordien heel traag op, dus ik denk niet dat mijn probleem flash-gerelateerd was.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 10 keer
Ik heb 't inderdaad ook een beetje met chrome, 't is een pak beter dan FF, maar nog niet zoals 't moet.
Wanneer ik IE9 gebruik werken speedtests wel tegen normale snelheid. Imagine!
Wanneer ik IE9 gebruik werken speedtests wel tegen normale snelheid. Imagine!