Downgraden is niet mogelijk?!
Geplaatst: 23 jul 2012, 07:54
Een vriend van mij heeft van zijn baas gedaan gekregen om, na zijn verhuis, meer thuis te mogen werken. Momenteel heeft hij een abonnement van Telenet, met enkel internet. Hij vroeg me wat hij best zou nemen als hij meer wilde thuiswerken én een vaste lijn ging nemen.
Ik heb met hem overlopen dat Telenet een pak duurder is dan Belgacom (het kabelabonnement van €15 niet vergeten) en adviseerde hem om een Belgacom-pack te nemen. Met het duo (internet + vaste lijn) pack Start zou hij ruimschoots toekomen. Voor €44 per maand heeft hij dan 100Gb data, een telefoonlijn met Happy Time XL en de mogelijkheid om Happy Time National te pakken als dat nodig mocht zijn.
Hij heeft met een reseller gebeld, die ik hem getipt had, en die heeft hem uiteindelijk het Comfort pakket aangepraat. Besteldatum: 11/07.
Prijs: €51 per maand (€7 meer).
Ik heb hem gezegd dat hij dat niet nodig heeft, want met 100Gb kom je meer dan toe. Het verschil tussen "Start" en "Comfort" is 100Gb of onbeperkt volume. De rest van de toevoegingen hebben voor hem geen waarde (150Mb meer mobiele data, internationaal bellen).
Ik zei hem dat een bestelling online of via de telefoon een aankoop op afstand is, en dat de wet toestaat om binnen de 14 dagen kosteloos op te zeggen en dat hij een downgrade moest vragen.
Hij belde met de reseller: die zeiden dat alles nu door Belgacom behandeld wordt.
Hij belde met de Belgacom klantendienst en die zeiden dat downgraden niet mogelijk was, omdat er al werken uitgevoerd waren, maandag 16/07 zijn ze al een Belgacom-aansluitdoos in zijn nieuw huis komen zetten.
Ik heb een aantal vragen:
- Waarom zou hij niet kunnen downgraden als er al een aansluitdoos is geplaatst? Voor het pack "Start" is toch ook een aansluitdoos nodig?
- Bij het pack "Comfort" zit ook een GSM voor €1, kan hij die weigeren en zo sneller downgraden zonder die GSM te moeten afkopen?
- Wat zijn de afwaarderingstabellen voor een gekregen GSM?
- Wat kan hij nu, 12 dagen na de bestelling, nog doen om te downgraden naar het pack "Start"?
Ik heb met hem overlopen dat Telenet een pak duurder is dan Belgacom (het kabelabonnement van €15 niet vergeten) en adviseerde hem om een Belgacom-pack te nemen. Met het duo (internet + vaste lijn) pack Start zou hij ruimschoots toekomen. Voor €44 per maand heeft hij dan 100Gb data, een telefoonlijn met Happy Time XL en de mogelijkheid om Happy Time National te pakken als dat nodig mocht zijn.
Hij heeft met een reseller gebeld, die ik hem getipt had, en die heeft hem uiteindelijk het Comfort pakket aangepraat. Besteldatum: 11/07.
Prijs: €51 per maand (€7 meer).
Ik heb hem gezegd dat hij dat niet nodig heeft, want met 100Gb kom je meer dan toe. Het verschil tussen "Start" en "Comfort" is 100Gb of onbeperkt volume. De rest van de toevoegingen hebben voor hem geen waarde (150Mb meer mobiele data, internationaal bellen).
Ik zei hem dat een bestelling online of via de telefoon een aankoop op afstand is, en dat de wet toestaat om binnen de 14 dagen kosteloos op te zeggen en dat hij een downgrade moest vragen.
Hij belde met de reseller: die zeiden dat alles nu door Belgacom behandeld wordt.
Hij belde met de Belgacom klantendienst en die zeiden dat downgraden niet mogelijk was, omdat er al werken uitgevoerd waren, maandag 16/07 zijn ze al een Belgacom-aansluitdoos in zijn nieuw huis komen zetten.
Ik heb een aantal vragen:
- Waarom zou hij niet kunnen downgraden als er al een aansluitdoos is geplaatst? Voor het pack "Start" is toch ook een aansluitdoos nodig?
- Bij het pack "Comfort" zit ook een GSM voor €1, kan hij die weigeren en zo sneller downgraden zonder die GSM te moeten afkopen?
- Wat zijn de afwaarderingstabellen voor een gekregen GSM?
- Wat kan hij nu, 12 dagen na de bestelling, nog doen om te downgraden naar het pack "Start"?