Downgraden is niet mogelijk?!

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1201 keer
Recent bedankt: 6 keer

Een vriend van mij heeft van zijn baas gedaan gekregen om, na zijn verhuis, meer thuis te mogen werken. Momenteel heeft hij een abonnement van Telenet, met enkel internet. Hij vroeg me wat hij best zou nemen als hij meer wilde thuiswerken én een vaste lijn ging nemen.

Ik heb met hem overlopen dat Telenet een pak duurder is dan Belgacom (het kabelabonnement van €15 niet vergeten) en adviseerde hem om een Belgacom-pack te nemen. Met het duo (internet + vaste lijn) pack Start zou hij ruimschoots toekomen. Voor €44 per maand heeft hij dan 100Gb data, een telefoonlijn met Happy Time XL en de mogelijkheid om Happy Time National te pakken als dat nodig mocht zijn.

Hij heeft met een reseller gebeld, die ik hem getipt had, en die heeft hem uiteindelijk het Comfort pakket aangepraat. Besteldatum: 11/07.
Prijs: €51 per maand (€7 meer).

Ik heb hem gezegd dat hij dat niet nodig heeft, want met 100Gb kom je meer dan toe. Het verschil tussen "Start" en "Comfort" is 100Gb of onbeperkt volume. De rest van de toevoegingen hebben voor hem geen waarde (150Mb meer mobiele data, internationaal bellen).
Ik zei hem dat een bestelling online of via de telefoon een aankoop op afstand is, en dat de wet toestaat om binnen de 14 dagen kosteloos op te zeggen en dat hij een downgrade moest vragen.

Hij belde met de reseller: die zeiden dat alles nu door Belgacom behandeld wordt.
Hij belde met de Belgacom klantendienst en die zeiden dat downgraden niet mogelijk was, omdat er al werken uitgevoerd waren, maandag 16/07 zijn ze al een Belgacom-aansluitdoos in zijn nieuw huis komen zetten.

Ik heb een aantal vragen:
- Waarom zou hij niet kunnen downgraden als er al een aansluitdoos is geplaatst? Voor het pack "Start" is toch ook een aansluitdoos nodig?
- Bij het pack "Comfort" zit ook een GSM voor €1, kan hij die weigeren en zo sneller downgraden zonder die GSM te moeten afkopen?
- Wat zijn de afwaarderingstabellen voor een gekregen GSM?
- Wat kan hij nu, 12 dagen na de bestelling, nog doen om te downgraden naar het pack "Start"?
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 649 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

Ik zie al direct een denkfout. Als je alleen internet neemt bij TN moet je geen kabel abo hebben, dus niet +15 Euro.

Een reseller die probleemloos zijn commissie pakt en je daarna afscheept? Niet netjes.
Je heb inderdaad het recht op bij verkoop op afstand te annuleren binnen de 14 dagen maar er zijn uitzonderingen. Je kan bij online internet bestellingen dit recht ook opgeven.
Het hangt er dus van af waarmee hij zich akkoord heeft verklaard.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
heist_175
Moderator
Moderator

Waar hij nu woont, op zijn appartement heeft hij Telenet internet.
In zijn nieuw huis wil hij internet + telefoon.
Ofwel: internet €25 + telefoon €20 (losse producten)
ofwel: basic shake €45, waar je dan "gratis" TV bijkrijgt, maar daar is ie niet in geïnteresseerd

Als je de shake neemt, moet je wel €15 bijbetalen:
(3) Om te kunnen genieten van een Shake met digitale tv van Telenet heb je een kabelabonnement nodig (niet inbegrepen). Heb je dat nog niet? Dan regelen we dat meteen tijdens je online bestelling. Check hier de prijs van een kabelabonnement in jouw regio.

Voor de €45 krijg je bij Belgacom meer waar voor je geld.
Als je TV erbij wilt, is Telenet nog steeds duurder: €60 (€45 + €15) <> €56 bij Belgacom
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 62 keer

Niet netjes maar wel gewone gang van zaken als je de andere topics leest hier in het subforum

Voor Belgacom is de reseller de klant , wat hij doorgeeft is bindend

Problemen daarmee moeten dan dus ook door de reseller opgelost worden (wat dan niet gedaan word etc ...)
The eternal and true pessimist :D
heist_175
Moderator
Moderator

Dus: die vriend van mij moet harder op tafel kloppen bij de reseller en moet niets met Belgacom zelf regelen?
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 649 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

Hij is klant van de reseller.
Aangetekende brief dat je je beroept op de bedenktermijn (Tenzij hij dat recht opgegeven heeft).

Met 2 dagen te gaan mogelijk al te laat.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

begrijp niet waarom iedereen zaken wil doen met die resellers, geeft niet anders dan problemen... en eens de problemen er zijn doen ze niets meer voor klant
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1685 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Als de klant niet online bij de reseller heeft besteld, heeft hij juist niks bedenktijd.

Wachten tot alles aangesloten is, daarna downgraden naar het start pack. Je zal dan éénmalig 6,20 € betalen voor de downgrade.
heist_175
Moderator
Moderator

Ik heb mijn aanvraag als student in Leuven en nadien mijn verhuis naar waar ik nu woon ook telkens via een reseller gedaan.
Ook de overstap van mijn pa van Scarlet naar Belgacom heb ik door een reseller laten doen.
Voordeel? Ze geven soms extra kortingen en ze kennen de producten soms beter dan Belgacom zelf. Ik heb nog nooit een suggestie gekregen om een bepaald product te nemen, en die reseller deed dat wel.
Je hebt ze ook meteen aan de lijn, bij Belgacom heb ik al 1u45m aan de lijn gehangen om een vraag te mogen stellen...!

Als hij niet meer kan opzeggen/aanpassen via die reseller, komt hij dus terug bij de klantendienst van Belgacom :).
- wanneer kan hij downgraden?
- kan hij die GSM die hij voor €1 krijgt, weigeren?

@Goztow:
wat dan met die GSM van €1?
heist_175
Moderator
Moderator

Die vriend is ondertussen terug van zijn reis en heeft met de klantendienst gebeld.
Daar zeiden ze ook dat het hem €6,20 ging kosten om te downgraden.
Op de vraag van de GSM was het antwoord: ik zou me er geen zorgen over maken, ga er maar vanuit dat de GSM dan gewoon gratis is (allé, €1).

Eerlijk gezegd vind ik dat een opmerkelijk antwoord. Hijzelf is er ook niet al te gerust in, want het antwoord van de klantendienst staat natuurlijk niet op papier... :?
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”