Telenet en Cinven bekijken bod op Base

Nieuws omtrent telecommunicatie
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

KPN wil Base nog steeds van de hand doen. Private equitybedrijf Cinven zou samen met Telenet een overname onder de loep nemen.

Dat schrijft de doorgaans goed ingelichte zakenkrant The Wall Street Journal. Volgens de krant wordt een eerste biedingsronde op het einde van deze maand gehouden. Telenet en Cinven zouden samen aan een bod werken. Andere investeerders als Providence Equity Partners en Carlyle Group tonen ook interesse in de Belgische operator.

Bron: http://datanews.knack.be/ict/nieuws/nie ... 764088.htm
cyberbug
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 187 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Is het dan nog de moeite om base of 1 van hun virtuele providers (zoals mv) te nemen als je nog iets voor data zoekt ?
Want als Telenet er mee tussen komt is het base netwerk een no go voor mij.

Kan ik dan alvast maar beter opteren voor Colruyt mobile(Mobistar) of generation connect (Proximus) ?
Greetz cyberbug

Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

cyberbug schreef:Want als Telenet er mee tussen komt is het base netwerk een no go voor mij.
Tsss... emoties laten meespelen als je een goed product zoekt :nono:
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 97 keer
Provider

Tsss , als telenet base overneemt weten we allemaal dat het geen goed product meer zal zijn en het zal sobieso teveel betalen zijn.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Dat zijn dingen die je DAN moet evalueren... niet NU.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3752 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

redman schreef:Tsss , als telenet base overneemt weten we allemaal dat het geen goed product meer zal zijn en het zal sobieso teveel betalen zijn.
Ik vind dit een zeer subjectieve (bevooroordeelde) uitspraak.

Wat betreft teveel betalen: als hun product niet competitief is, dan zullen ze niet verkopen (trouwens iedereen kan toch vrij kiezen: als jij teveel betaalt is dat jouw schuld toch, en niet deze van de verkoper :)).

Als Telenet een eigen mobiel aanbod heeft, dan kunnen ze ook met gelijke wapens concureren tegen Belgacom's "Internet Overal" ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Gelijke wapens? Nu ja...
Dan gaan ze nog serieus hun best mogen doen. Bvb wat masten bij plaatsen en 3G/4G antennes op zetten

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 174 keer
Provider

philippe_d schreef: Ik vind dit een zeer subjectieve (bevooroordeelde) uitspraak.

Wat betreft teveel betalen: als hun product niet competitief is, dan zullen ze niet verkopen (trouwens iedereen kan toch vrij kiezen: als jij teveel betaalt is dat jouw schuld toch, en niet deze van de verkoper :)).
Een probleem, is dat er naast prijs ook zoiets als perceptie is, en dat blijft zeer lang hangen.
Als ik met ouderen(oa. mijn ouders praat) menen die dat Telenet nog altijd beter is dan de RTT met al haar problemen(jaren wachten op aansluiting,...).
Dat Belgacom, mijn inziens, na zovele jaren toch wel iets beters laat zien dan haar illustere voorganger, is voor die mensen van geen tel.
Ik probeer toch wel iets openminder te zijn, maar toch merk ik dat ik (na slechts 12 maanden Telenet klant te zijn) een lichte allergie heb aan alles wat naar Telenet ruikt. Zelfs als ze goedkoper zijn dan Belgacom, met betere voorwaarden, zullen ze nog heel wat moeten bewijzen vooraleer ik zelfs maar Telenet als optie overweeg.
philippe_d schreef:Als Telenet een eigen mobiel aanbod heeft, dan kunnen ze ook met gelijke wapens concureren tegen Belgacom's "Internet Overal" ...
Ze hebben nu al beter wapens voor TV(DVB-C & DVB-T) die ze in de strijd kunnen gooien, doen ze echter niet.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 767 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 3 keer

Als MV van Telenet word dan is de kans vrij groot dat ze vliegen... net zoals het internet en tv.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 97 keer
Provider

Nog meer, ze hebben al een 3g licentie aangekocht en de bedoeling daarvan was dat ze zelf een 3g netwerk aanleggen.

Nu willen ze misschien ook nog Base overkopen.

2 mogelijkheden:

ofwel een boete voor de 3g licentie en de intrekking daarvan zodat ze Base kunnen overkopen en een andere speler op de markt kan komen.
ofwel een verbod om Base over te kopen.
krisken
userbase crew
userbase crew

Petrikske schreef:Als MV van Telenet word dan is de kans vrij groot dat ze vliegen... net zoals het internet en tv.
Is te zien wat er in de verkoopsovereenkomst gaat komen hé. En misschien (ook al is er maar 0.00000000000000000001% kans ;)) gaan ze dan naar proximus :)

Telefonie = EDPnet + OVH
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Daar is geen kans toe. ;)
krisken
userbase crew
userbase crew

Hoop doet leven zei den zot :)

Telefonie = EDPnet + OVH
cyberbug
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 187 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Het was niet men bedoeling om zo gekleurd over te komen, het is idd een buikgevoel, maar het zou zeer spijtig zijn als base door 1 vd 2 andere grote overgenomen zou worden (liever door een derde partij)
Nadat ze dvb-t hadden overgeplakt en niets mee deden (tot nu omdat ze moeten ivm licentie)
Ze hebben nog geen eigen netwerk, dus ze zullen het effectief wel gebruiken, maar de abbo's die ze nu via het Mobistar netwerk verkopen zijn ook niet om warm van te lopen...

het is zoals sommige al zijden misschien nog te vroeg om er iets over te kunnen zeggen. Er is nog niets beslist en zelf als het telenet wordt is er inderdaad nog altijd markt werking. Ik heb er gewoon persoonlijk een slecht gevoel bij, en ik vond base altijd wel een speler die uitdaagde tov de rest.
Greetz cyberbug

Afbeelding
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 767 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ja ben ook altijd tevreden geweest van Base, als er soms al es een onderbreking was och ja... Telenet internet ging hier destijds tijdens de nachtelijke uren
ook regelmatig plat.
Zie het al voor me, net als met TN internet destijds.. "niet op youtube anders moet ik weer 'blokjes' bijkopen.

Pff.. smartphone terug op stal en opnieuw tijd voor een oude aftandse Nokia? :-(
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”