Fritzbox 7570 uitgaande oproepen

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2415
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

Gisteren naast bgtv en internet mijn weepee account toegevoegd inkomende oproepen werken maar uitgaande niet.
Ik heb ergens een instelling gemist denk ik maar geen idee dewelke? Er zijn zoveel opties..
fritzs.png
(33.54 KiB) Nog niet gedownload
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18447
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3749 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Wat werkt er juist niet? Krijg je een bezettoon? Een bepaalde boodschap?

- Log eerts eens in op de weepee klantentool, en reset de "User Agent".
- Kijk eens in de logfiles van de FritzBox (System > Event Log), je vindt misschein uitleg over de mislukte calls

Misschien iets verkeerd ingesteld bij prefixen; zodat een verkeerd nummer gebeld wordt (vb 032056xxxxx)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2415
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

philippe_d schreef:Wat werkt er juist niet? Krijg je een bezettoon? Een bepaalde boodschap?

- Log eerts eens in op de weepee klantentool, en reset de "User Agent".
- Kijk eens in de logfiles van de FritzBox (System > Event Log), je vindt misschein uitleg over de mislukte calls

Misschien iets verkeerd ingesteld bij prefixen; zodat een verkeerd nummer gebeld wordt (vb 032056xxxxx)
Internet telephony with <number> via <number> failed. Reason for error: <Message>.
The messages listed here are transmitted by the Internet telephony provider. Please contact your Internet telephony provider for information about what the messages mean.

Ik bel naar 09123123 de telefoon gaat even over, om dan tut tut tut te beginnen doen.

Nu de reset eens proberen, dit lost hoogstwaarschijnlijk het probleem op.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18447
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3749 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

q-tec schreef:Internet telephony with <number> via <number> failed. Reason for error: <Message>.
Ik begrijp dat je de boodschap maskt voor privacy redenen, maar:
  • - hoe ziet het formaat eruit van <number> ? (gewoon om te checken of je een fout met prefixen hebt).
    - wat is de error messgae code ? (geeft soms ook goede info over de fout).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2415
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

De reset heeft het probleem van de baan geveegd! :-)
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”