Hallo iedereen,
Onze draadloze telefoon heeft het na vele jaren begeven, dus tijd voor een nieuwe. Wij hadden een oude Belgacom Twist 305 waarbij het bellen en opnemen eenvoudig was voor iedereen. Je moest enkel de "hoorn"-toets en cijfers gebruiken om te telefonen en had geen last van "gemiste oproep meldingen". Deze korte inleiding was enkel om de eenvoudig aan te illustreren.
Ik ben dus op zoek naar een nieuwe draadloze telefoon (gewoon voor op een analoge telefoonlijn). Het moet vooral een eenvoudige telefoon zijn. Ik ken mensen die recent ook een draadloze telefoon gekocht hebben, en die klagen voortdurend over de complexiteit. Als ze een gemiste oproep hebben, dan blijft dat op het scherm staan en moeten ze eerst uit het menu gaan voordat ze kunnen bellen.
Hebben jullie tips voor een eenvoudige, betaalbare draadloze telefoon die prijs/kwaliteit ook in orde is?
PS: En ja, het is voor mensen die gewoon willen bellen en niets van die "technologische extraatjes" moeten hebben.
Eenvoudige draadloze telefoon
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
- Bedankt: 624 keer
Siemens dan en geen Philips....
Nu, heb met een familielid van 80 eens de test gedaan. die kunnen beter overweg met een toestel van 100€ dan met een van 30€ bij wijze van spreken.
Waarom ? omdat je op een goedkoop toestel geen feedback hebt en op een duurder wel kan zien wat je doet.
Vergelijk het met die grote knoppen telefoons, wat heb je daar aan je de telefoonnummers niet meer kan onthouden ?
Nu, heb met een familielid van 80 eens de test gedaan. die kunnen beter overweg met een toestel van 100€ dan met een van 30€ bij wijze van spreken.
Waarom ? omdat je op een goedkoop toestel geen feedback hebt en op een duurder wel kan zien wat je doet.
Vergelijk het met die grote knoppen telefoons, wat heb je daar aan je de telefoonnummers niet meer kan onthouden ?
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Topcom 

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Goh ikzelf heb van 2004 een draadloze telefoon (duo set) van topcom en vind die wel goed werken. De set die ik heb doet perfect wat de gebruiker wilt op één puntje na : van zodra je de telefoon uit zijn oplaadpunt neemt, neemt hij automatisch het gesprek aan (je moet dus niet meer op de groene knop duwen). Ik denk niet dat je dit kan af zetten...
Tot nu toe heb ik maar één ding ervaren : plots kon ik amper (met volle batterij) 10 minuten bellen met mensen. Daarna was de batterij leeg. Aangezien topcom gewone batterijen gebruikt ipv batterypacks, kon ik naar de winkel gaan achter gewone goedkope batterijen en deze in het toestel steken. Toestel werkte meteen terug perfect...
Tot nu toe heb ik maar één ding ervaren : plots kon ik amper (met volle batterij) 10 minuten bellen met mensen. Daarna was de batterij leeg. Aangezien topcom gewone batterijen gebruikt ipv batterypacks, kon ik naar de winkel gaan achter gewone goedkope batterijen en deze in het toestel steken. Toestel werkte meteen terug perfect...
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 222 keer
Prijs/kwaliteit is Siemens het beste. Ik zou wel aanraden van niet het goedkoopste model te kopen maar iets meer te geven dan heb je een betere kwaliteit van handset.
Alle andere merken die ik gebruikt heb (Alacatel, Topcom etc.) zou ik inderdaad brol noemen tov. de Siemens.
Alle andere merken die ik gebruikt heb (Alacatel, Topcom etc.) zou ik inderdaad brol noemen tov. de Siemens.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 87 keer
Bedankt voor de reacties. Ik bekijk eens de Siemens-modellen.
Het is inderdaad niet de bedoeling om een goedkoop (brol-)merk te nemen; maar ook geen toestel van €100. Het ding moet gewoon snel en eenvoudig werken, en een ingebouwde batterij hebben. (dus geen oplaadbaar AA/AAA-systeem)
Liefst ook met een groot bereik, namelijk ongeveer 15meter door muren. De vorige (Belgacom Twist 305) was in alles "perfect".
Mochten er nog mensen ervaringen hebben met specifieke modellen: laat maar weten!
Het is inderdaad niet de bedoeling om een goedkoop (brol-)merk te nemen; maar ook geen toestel van €100. Het ding moet gewoon snel en eenvoudig werken, en een ingebouwde batterij hebben. (dus geen oplaadbaar AA/AAA-systeem)
Liefst ook met een groot bereik, namelijk ongeveer 15meter door muren. De vorige (Belgacom Twist 305) was in alles "perfect".
Mochten er nog mensen ervaringen hebben met specifieke modellen: laat maar weten!
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
- Bedankt: 624 keer
Wat is het nut van ingebouwde batterij ?
Siemens heeft voor mijn weten enkel handsets met aaa batterijen, wat het makkelijker maakt om die na enkele jaren te wisselen met nieuwe.
Bij een batterypack moet je weer gaan rond zoeken en ben je weken zoet tot ze je batterypack opsturen uit China.
Thuis heb ik een betere ip foon aangevuld met een goedkoop setje van Siemens ala 4 voor 40€. Werkt perfect, ik bel veel met de ip, in de kamers waar ik blijkbaar moet zijn staan de goedkope toestellen.
Om dan toch met nummerkes te smijten : de c610 aan 60€ is een makkelijker toestel dan de a400 aan 50€ of de ap280 aan 40€ waarom ? omdat je op het eerste een schermpje hebt dat werkt zoals een gsm toestel en op de laatste enkel 1 of 2 lcd lijntjes. Qua gebruiksgemak is dit een groot verschil.
Siemens heeft voor mijn weten enkel handsets met aaa batterijen, wat het makkelijker maakt om die na enkele jaren te wisselen met nieuwe.
Bij een batterypack moet je weer gaan rond zoeken en ben je weken zoet tot ze je batterypack opsturen uit China.
Thuis heb ik een betere ip foon aangevuld met een goedkoop setje van Siemens ala 4 voor 40€. Werkt perfect, ik bel veel met de ip, in de kamers waar ik blijkbaar moet zijn staan de goedkope toestellen.
Om dan toch met nummerkes te smijten : de c610 aan 60€ is een makkelijker toestel dan de a400 aan 50€ of de ap280 aan 40€ waarom ? omdat je op het eerste een schermpje hebt dat werkt zoals een gsm toestel en op de laatste enkel 1 of 2 lcd lijntjes. Qua gebruiksgemak is dit een groot verschil.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 222 keer
Mocht je in de toekomst willen overschakelen naar voip is het mischien interessant toch een model te nemen met SIP ingebouwd maar dit momenteel gewoon analoog aan te sluiten. Toestel is dan wel iets duurder natuurlijk.
Internet: EDPNet VDSL
-
- Elite Poster
Ik heb momenteel al VOIP. De router staat in de kelder en van daaruit vertrekken er individuele telefoondraden naar verschillende kamers. Daarom is een analoog toestel voldoende.VOiD schreef:Mocht je in de toekomst willen overschakelen naar voip is het mischien interessant toch een model te nemen met SIP ingebouwd maar dit momenteel gewoon analoog aan te sluiten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 74 keer
Ik heb onlangs voor mijn grootmoeder de goedkoopste Siemens die ik kon vinden gekocht omdat de batterijen van haar oude stuk waren en nieuwe batterijen meer kostten dan die Siemens 
En ze kan er perfect mee werken

En ze kan er perfect mee werken

- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 750 keer
- Bedankt: 251 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Hier is het een Siemens Gigaset AL140 (€35) telefoontje. Vrij simpel maar het ding staat wel te flashen als er een oproep gemist werd. Op het net vind ik wel hints dat die call list gedeactiveerd kan worden (link) maar dat staat niet in de handleiding en ik heb het zelf nog niet geprobeerd. Als het voortdurend uit z'n basisstation ligt, dan gaat de batterij ongeveer een jaar mee.
-
- Elite Poster
Voorlopig gaat mijn voorkeur uit naar de Siemens A220 of de Siemens A400. Gezien hetgeen m'n ouders nodig hebben en de prijs, heb ik een lichte voorkeur voor de A220.
De draadloze telefoon staan continu in het station. Ik weet dat dat niet goed is voor de batterij, maar het is een gewoonte en het zal niet snel veranderen vrees ik. Ons vorig toestel heeft het toch 5 à 10 jaar uitgehouden en de batterij gaat nog lang mee. (De ontvangst valt nu regelmatig weg tijdens het bellen).cptKangaroo schreef:Als het voortdurend uit z'n basisstation ligt, dan gaat de batterij ongeveer een jaar mee.
Correcte opmerking. Oplaadbare AAA batterijen zijn in theorie inderdaad handiger omdat je ze kunt vervangen. Maar ik heb slechte ervaring (telefoon grootmoeder) met dat soort systemen. Maar misschien had zij gewoon pech? (Ondanks de oplaadbare batterijen nieuw waren en van Duracell). Onze vorige telefoon had een interne batterij en jaren geen problemen mee gehad. Het lijkt mij dat de meeste toestellen met AAA werken, dus dat zal ondertussen wel goed nemen en we zullen dat maar nemen.iceke schreef:Wat is het nut van ingebouwde batterij ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
- Bedankt: 740 keer
een paar jaar geleden kocht ik een draadloos setje bij Lidl voor 70 of 75 euro. Die doet het nog steeds en is heel eenvoudig in gebruik. Bij een gemiste oproep kan je wel scrollen om het nummer te zien maar je hoeft niet uit menu's uit te gaan of zo. Ik vind het een rechttoe rechtaan telefoon. Geen kleurendisplay, telefoonboek voor 100 (of 200??) nummers. Bovendien ondersteunt dit setje de GAP technologie. Voordeel hiervan is dat je om het even welk merk, dat GAP ondersteunt, kan kopen om zo je draadloze set uit te breiden. Je hoeft dus niet bij een bepaald merk of type te blijven om meerdere draadloze toestellen met elkaar te laten communiceren. Van deze feature was ik toen niet op de hoogte maar het is uiteraard mooi meegenomen.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
Ik heb op jullie aanraden 10 dagen geleden de Siemens GigaSet A580 gekocht voor €39 via CoolBlue. Deze viel binnen het toegelaten budget en kreeg veel goede reviews. Het was wel een verouderd model, maar dat is geen probleem. Het is nu al niet meer te koop via CoolBlue.
Na 10 dagen gebruiken ben ik er zeer tevreden van. Voldoende opties, maar toch eenvoudig in gebruik. De eco-modus werkt goed, het bel- en gespreksvolume is voldoende luid. Het bereik is minstens even goed als onze vorige. (Nog nooit slecht bereik of slechte gesprekskwaliteit gehad). Kortom: tot nu toe een goede aankoop. Bedankt voor de tips!
Na 10 dagen gebruiken ben ik er zeer tevreden van. Voldoende opties, maar toch eenvoudig in gebruik. De eco-modus werkt goed, het bel- en gespreksvolume is voldoende luid. Het bereik is minstens even goed als onze vorige. (Nog nooit slecht bereik of slechte gesprekskwaliteit gehad). Kortom: tot nu toe een goede aankoop. Bedankt voor de tips!