Hallo,
Van de ene dag op de andere wil mijn Windows 7 desktop pc niet meer in sleep gaan (hetgene dat vroeger stand-by heette, dus alles bewaren in RAM) na een ingestelde idle time.
Zelf in sleep zetten is geen enkel probleem. Bij Power Options staat die idle time vooraleer ie in sleep gaat nog gewoon ingesteld zoals bedoeld.
Ik heb al wat startup programma's weggehaald die misschien de pc wakker houden, maar geen geluk daarmee. Er is ook niet echt iets geïnstalleerd geweest waarvan ik kan vermoeden dat dit de auto stand-by verhindert.
Wat kan ik zoal nog checken? In processen lijst (task manager) gekeken, maar niet duidelijk iets kunnen aanwijzen. Is er een manier om te zien wat (proces, service,...) pc verhindert om als idle beschouwt te worden?
Voordien ging pc zelfs terug perfect op sleep na het uitvoeren van een scheduled task, maar ook dat werkt nu dus niet meer (althans, pc wordt nog wel uit sleep gehaald om taak uit te voeren maar blijft daarna gewoon verder draaien).
Het scherm trouwens gaat wel gewoon uit na de ingestelde idle time...
Iemand nog tips of suggesties?
PC gaat na idle time niet meer in sleep
- OpThaCop
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 118 keer
- Bedankt: 16 keer
Mogelijk een USB device dat verhindert dat uw PC is standby gaat?
Kan je checken in de device manager (devmgmt.msc): USB devices, properties en zien dat de vinkjes "verhinderen dat mijn computer in standby gaat" ofzoiets... juist staan.
Kan je checken in de device manager (devmgmt.msc): USB devices, properties en zien dat de vinkjes "verhinderen dat mijn computer in standby gaat" ofzoiets... juist staan.